Näe de ska va 45 x 70 om jag inte mins helt fel... Måste ha slarvat i farten.. :-[
 
Då kanske du har tur... Vi har vart på byggmax ett antal ggr... Aldrig hittat nåt som vart bra.. De har vart ok men inte mycket mer.... O de pratades lite om att de var så pass billiga att de var därför man handlade där... Snacka med en annan byggmarknad... Har jag gjort... Köpte en halv pall lecablock idag.. Ska bygga grill... fick blocken 1 kr billigare st än byggmax.. O de var ju ett litet parti.. Tänk om man då ska köpta 10 pall t ex..
 
Håller med om att det inte går att få rabatter på andra ställen. Det är nästan omöjligt på Byggmax.

Så visst finns det för- och nackdelar med Byggmax. Kan nämna senast jag köpte en 2-meters panelbräda. Tog med den in i kassan och sa att den var 2,3 meter lång, men jag var ändå tvungen att gå ut och få den uppmätt av personalen som inte syntes till! Detta skedde i Västerås.

 
Byggmax kvalité är ömsom vin ömsom vatten som alla andra byggvaruhandlare. Har fått både bra och dålig kvalité hos Byggmax såsom andra ställen.
Byggmax är lite som "byggvaruhusens SBAB" där man alltid får ett garanterat lågt pris, dock inte alltid det lägsta...

Med lite prutning så brukar man kunna komma ner till ung. samma priser och ibland lägre hos andra. Vad som är oerhört bra (kanske det bästa) med Byggmax är att man kan använda dem som argument vid prutning! Dom har helt klart gjort branchen sundare och billigare.
 
JLT skrev:
Håller med om att det inte går att få rabatter på andra ställen. Det är nästan omöjligt på Byggmax.
Det blev visst fel ;) Skulle stå: Håller med om att det går att få rabatter på andra ställen. Det är nästan omöjligt på Byggmax.
 
Gubbarna på brädgården lärde mig en viktig sak om "bananbrädor". De är inte alls sådana från början, men de blir sneda och vinda när hundratals kunder har bökat några veckor i brädhögen, lagt träbitarna huller om buller och noga sett till att de blir snett belastade och hamnar i spjärn.

Det är alltså lite med brädorna på Byggmax som med tomater på "ICA Jättebjässen": Varenda kotte ska klämma lite på dem för att kolla att ingen annan har klämt på dem...
 
billy_baver skrev:
Det är alltså lite med brädorna på Byggmax som med tomater på "ICA Jättebjässen":  Varenda kotte ska klämma lite på dem för att kolla att ingen annan har klämt på dem...
;D ;D :D :D :) :) ;)

Tänk att man kan skratta så gott åt så lite :-[

/Christina.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.