Hade väl gått fint att dra upp nya gängor.
Tar väl lite mer tid bara, men är väl ingen som kan eller ids gänga ett 2” rör i dag. Förövrigt bra träning att dra för hand, enligt mig bättre än att stå på ett jäkla gym och slita i en maskin.
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Svarar på ovan inlägg..
Ingen schism mellan mig o röris utan dennes tanke va att göra en enkel o faktiskt billig installation därav tanken att gå från befintliga t-rör ist för att gå på dyra stålkopplingar.

Men då det inte gick pga utrymmet fick det bli denna lösningen.

Att gänga o även möjligheten att svetsa dit en muff va på tal, men med tanke på tidsåtgången kontra kostnad för en färdig koppling ja då blev det en G40..

Det viktigast var som sagt att få utrymmet för att kunna sköta sotning och det blev hur bra som helst med rördragningen. Och ska i ärlighetens namn säga att jag var inte involverad i den utan det är helt röris hantverk.

(Jag bistod med att kapa befintliga rör och att vara hantlangare)
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Hur får de då loss gamla linade eller fastrostade kopplingar? Eller renspluggar med för den delen.
Med en stor rörtång och ett jävlaranamma..
 
Krilleman
Det är ju bara kolla på alla rörmokeribilar som rullar på vägarna.

Hur många har skylten för gasflaskor monterat;

190x190-Gasbehallare%20copy.png
 
C
Krilleman Krilleman skrev:
Hur många har skylten för gasflaskor monterat;
"Våran" röris föredrar faktiskt hårdlödning, och han är inte ens särskilt gammal :D
Tyvärr är han också nästan omöjlig att få tag i :(
 
Krilleman
Håll hårt i den rörisen @cpalm ! ;)

Jag hårdlöder faktiskt allt på vatten & kyla just nu. Bygghandlingen för entrepenaden tillåter valfri skarv: press/hårdlöd - plast/cu/elf. Men så är det inte alltid på dom stora byggena.

Värmesystemet blir dock pressat med elförzinkade prylar.

En korrekt utförd hårdlödning läcker aldrig (y)
 
  • Gilla
Stiftet och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.