För du misstänker att det är fläktmotorn som håller på att ge upp/har dålig kvalité. Och att en ny skulle bröla mindre.. Har jag fattat rätt då?
 
Om jag bara får flika in här: en frisk fläkt i frysen låter i princip ingenting, det lilla man ev kan höra är när den varvar ner när man öppnar frysen. Med stängd dörr: noll hörbart ljud. Bara så du vet vad man bör vänta sig av en fungerande modern frys - eller vad jag väntar mig av min 2 decennier gamla frys..

Är det oväsen av fläkten och det inte kan förklaras med att fryspaketet är igenisat så finns det inget annat än att byta fläkten mot en ny och förhoppningsvis bättre version som inte kajkar ihop efter så kort tid som det verkar här.
 
  • Gilla
Görius Självus
  • Laddar…
A
Görius Självus Görius Självus skrev:
För du misstänker att det är fläktmotorn som håller på att ge upp/har dålig kvalité. Och att en ny skulle bröla mindre.. Har jag fattat rätt då?
precis jag har bytt mängder av den anledning i smäck skåp sorry SMEG
de har den sämsta kvaliteten av alla märken men tar bra betalt för de fyra bokstäverna
 
  • Älska
Görius Självus
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
precis jag har bytt mängder av den anledning i smäck skåp sorry SMEG
de har den sämsta kvaliteten av alla märken men tar bra betalt för de fyra bokstäverna

Tusen tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.