A
Reläet är ett startrelä,från tändningslåset ska en kabel gå till startreläet med en styrström,man ska inte koppla som du försöker göra,det är som nämnts höga strömmar,därför ryker det! kanske är relät trasigt,händer det något om du vrider tändningsnyckeln till startläge?
 
Nej det händer inget, men jag måste vrida tändningslåset innan jag startar den
 
Får du fram styrspänning till kontaktorn?
 
A
Går den vita kabeln till tändningslåset,får du ström isf på den när du vrider nyckeln till start?
 
Ursäkt men vad är
D Daniel 109 skrev:
Får du fram styrspänning till kontaktorn?
Jag vet inte vad styr spänning och kontraktorn är, är första gången jag grejar med sånt här
 
Handyman 1 skrev:
Går den vita kabeln till tändningslåset,får du ström isf på den när du vrider nyckeln till start?
Men när jag vrider på nyckel till star händer inget men när jag vrider nyckeln ett läge så startar den när jag tar kablarna emot varandra, men ja den går till tändningslåset
 
Begriper du inte råden du får så får du nog anlita någon som kan lite mer.
 
Ok men ja det går fram styr spänning till kontraktorn
 
Försök att skaka fram serviceritningar, kretsscheman etc till den, därefter försöka följa tråd för tråd.
 
A
Ser inte på bilderna men är den vita kabeln den enda "mindre" anslutningen på relät förutom de två större?(röda kablarna)
 
Handyman 1 skrev:
Ser inte på bilderna men är den vita kabeln den enda "mindre" anslutningen på relät förutom de två större?(röda kablarna)
Ja det stämmer
 
A
Då får reläet förmodligen jorden genom chassit,har du styrström fram utan reaktion i relät är det nog trasigt(ärjade kontaktytor invändigt),inte helt ovanligt heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.