Jag hade tagit in en elektriker som hade kopplat bort all den gamla styrningen,
Enligt bild,

Elstyrningsdiagram med överkryssade delar, indikerande bortkopplade sektioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Tack
 
D drnemo skrev:
skulle du kunna förklara det
Du har en egen elcentral för värmen där all tre faser används. Det är bra om man kan ansluta elementen så att de blir jämnt fördelade mellan de tre faserna, dvs samma totaleffekt. Det är speciellt bra om elementen är 230 V och därmed inkopplade mellan fas och nolla, detta för att minska strömmen i huvudnollan. Du verkar ha 400 V i varje kopplingspunkt så som jag ritat nedan. Då är det inte lika viktigt, men fortfarande bra.

Vidare verkar du ha flera gruppledningar som utgår från denna värmecentral, var och en med två faser som jag ritat nedan. Då gäller det att lista ut vilka två faser det handlar om i varje anslutningsdosa. Förhoppningsvis kan man gå på färgerna här.

Elcentral med schematisk ritning för koppling av värmesystem, med markeringar för olika faser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
drnemo och 1 till
  • Laddar…
Tack för förklaring. Nu blir det mycket enklare att förstår allt.
 
R
Du har termostater på elementen , det ska göras som Demmpa ritat , en koppling mellan centralerna rakt över , då kan hela den automatiken skrotas , den som smäller är en kontaktor och felkälla , blir det ett fel på den så har du ingen värme , har plockat bort massor av den typen totaltermostat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.