Tror inte sannolikheten är särskilt stor att det finns nåt membran att "skada" De har troligen bara lagt nytt klinkers på det gamla och sen snyggat till övergången till gamla brunnen med fästmassan. Ringen som ligger där kanske bara är nåt skådebröd...........
Jag skulle ju försöka hacka bort massan och se vad som döljer sig där............
 
S Stefan1972 skrev:
Tror inte sannolikheten är särskilt stor att det finns nåt membran att "skada" De har troligen bara lagt nytt klinkers på det gamla och sen snyggat till övergången till gamla brunnen med fästmassan. Ringen som ligger där kanske bara är nåt skådebröd...........
Jag skulle ju försöka hacka bort massan och se vad som döljer sig där............
Typ knacka lätt på en hammare på en mejsel? Så att jag inte gör någe knas, ni menar alltså att jag ska försöka ta bort det grönkryssade?
Sliten vasköppning med synligt vattenskada och grönkryssade områden som användaren överväger att ta bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det okänsligt i rummet under så räcker det att ha lite koll och ta allt i renoveringen om ett eller två år.
 
tttomten TomasJor skrev:
Är det okänsligt i rummet under så räcker det att ha lite koll och ta allt i renoveringen om ett eller två år.
Det är vårt vardagsrum under så helst vill vi ju inte att det blir regn i det. :D
 
P Peter321 skrev:
Det är vårt vardagsrum under så helst vill vi ju inte att det blir regn i det. :D
Aj fasen, då var det värre. Då skulle jag se om jag kom in i brunnen, som redan nämnt var rädd om eventuellt membran men allt annat är bara att slita bort. Det finns nytt tätningsmedel att lägga på om det skulle behövas.
 
tttomten TomasJor skrev:
Aj fasen, då var det värre. Då skulle jag se om jag kom in i brunnen, som redan nämnt var rädd om eventuellt membran men allt annat är bara att slita bort. Det finns nytt tätningsmedel att lägga på om det skulle behövas.
Ska prova detta imorgon om jag hinner. Hur vet jag vad membranet är, hur bordet det se ut om det finns där?
 
Då har jag äntligen kommit mig för att knacka bort en del av fästmassan. Säger er dessa bilder något? Allt det man kan se är i plast så inget nytt golv som visade sig. Det var också någon form av plast under fästmassan, ungefär som eltejp men något tjockare och mjukare, kan det ha varit membranet?
Delvis borttagen fästmassa i en avloppsstos med underliggande plastlager synligt, möjligt membran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avlägsnat fästmassa runt en avloppsöppning i golv med synlig plastliknande skikt och plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
...och kanske den viktigaste frågan - vad hade ni gjort i detta läge..? :)
 
Visst är det väl ett handtag du skymtar?
I så fall skrapa rent och lyft ut koppen.
 
P Peter321 skrev:
...och kanske den viktigaste frågan - vad hade ni gjort i detta läge..? :)
Renoverat badrummet :crysmile:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.