Då lägger jag mig platt ,,,
 
Narren666
Jag tycker 40 gjutjärn låter lite suspekt.
Inte supervanligt, men det finns kanske.

Kör ferncon, om det nu finns plats för att komma åt att dra skruven.

Svårt att veta utan bild. :/
 
Krilleman
R Renoveringstjejen skrev:
”dramaten”
Denna kluring till ord kan jag endast från en kär farmor som hade en sådan...

Det är alltså inte denna Dramaten som menas:

Fasaden av en ståtlig teaterbyggnad med detaljrika utsmyckningar och guldskimrande element ovanför entrén.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utan denna (Gärna med retrotyg från "förr"):

000004734448.jpg
 
Krilleman Krilleman skrev:
Denna kluring till ord kan jag endast från en kär farmor som hade en sådan...

Det är alltså inte denna Dramaten som menas:

[bild]

Utan denna (Gärna med retrotyg från "förr"):

[bild]
En sådan man drar maten i .. :rofl:
 
Staffans2000
Choppingvagn hette den när jag var liten, och skickades iväg för att köpa mjölk på glasflaska. Ett normalt svinn låg på ca: 25% mellan affären och hemmet. Detta var på sextiotalet. En tid då barn inte var gjorda av kristall utan förväntades ta ansvar och klara sig själva.
 
  • Gilla
Bono_R
  • Laddar…
Hej!

Tack för alla idéer och tips och glada tillrop Det visade sig precis som en av er påpekade att det inte var ett plaströr utan ett gammalt gjutjärnsrör som av ålder hade förklätt sig till plaströr. En konvertering av plast mellan avloppröret och vattenlåset som kostade 19 kr hos Ahlsell löste problemet. Eller inte riktigt, förrän en gullig röris köpte den åt mig där jag stod med min dramaten i näven och vägrades köpa den eftersom jag var privatperson. Jag hänvisades till ett byggvaruhus i Sollentuna (jag var i Huddinge, hade rest med pendeltåg och buss för att komma till närmaste Ahlsell) där den enligt uppgift skulle finnas, ingen annan stans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.