Hej
Behöver lite hjälp med hur jag ska koppla in avloppet till tvättmaskin? Det är en 50mm rör i vägen.
Vad ska jag ha för grejer för att det ska bli tätt och inte lukta?
Tacksam för hjälpen
 
  • Måttband visar avståndet mellan duschdörr och vägg vid en renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En duschkabin med en öppnad installationsöppning som visar rör och isolering bakom kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Till att börja med behöver du ett tvättmaskinsavlopp med spilltratt och vattenlås typ det här: [länk]
Men den är väl för att gå in i en golvrör, ska jag kappa den menar du? Tack
 
Stefan N Stefan N skrev:
Nåt sånt här?
[länk]

Eller.
[länk]
Tack, ja det borde fungera men den är 40mm i diametern,ska jag behöva också en adapter till den? Min avloppsrör är 50mm i diametern.
 
Ja, nån bussning/ övergång behövs.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Sån kanske? [länk]
Ja det skulle kunna fungera, tack för hjälpen
 
Mikn Mikn skrev:
Ja det skulle kunna fungera, tack för hjälpen
Nu såg jag att kranen för vattnet kommer att stå in i väggen för vattenlåsen, kan man undvika vattenlås och få in avloppslangen direkt med gummi adaptern in i avloppsrören i vägen?
blir det bra så?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Nåt sånt här?
[länk]

Eller.
[länk]
  1. Nu såg jag att kranen för vattnet kommer att stå in i väggen för vattenlåsen, kan man undvika vattenlås och få in avloppslangen direkt med gummi adaptern in i avloppsrören i vägen?
    blir det bra så tycker du?
 
  • Kromad vattenkran och avloppsrör på en vit kaklad vägg ovanför ett svartvitt rutigt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Nej, man kan inte hoppa över ett vattenlås. Vattenlåset förhindrar att dålig lukt från avloppet kommer ut i badrummet.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, man kan inte hoppa över ett vattenlås. Vattenlåset förhindrar att dålig lukt från avloppet kommer ut i badrummet.
Men hur ska lukten komma ut om jag har en adapter och att avloppslangen slutar sig tätt i adaptern och adaptern i sig till avloppsrören?
Kommer det lukt ändå?
Den sitter så nära kranen hur skulle man sätta en vattenlås där?
 
A
Mikn Mikn skrev:
Men hur ska lukten komma ut om jag har en adapter och att avloppslangen slutar sig tätt i adaptern och adaptern i sig till avloppsrören?
Kommer det lukt ändå?
Den sitter så nära kranen hur skulle man sätta en vattenlås där?
Du får odören in i maskinen istället
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Fungerar den som vattenlås? Ska man ha det upp och ner i mitt fall då om du tittar på bilden?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.