Det verkar helt omöjligt att få den till att koppla upp sig. Den bara skiftar i olika färger. .
 
Kör du trådat till dem. Om så är fallet vad händer om du hör trådlöst istället för det är ju huvudsyftet med de här meshAP-lösningarna annars hade man ju gått på ett renodlat AP.
 
  • Ledsen
Poontus
  • Laddar…
Den första får inte kontakt med nätet när man sätter i nätverkssladden ! Den blinkar en stund i alla färger och sedan blir det rött. Appen ger ingen hjälp heller.
 
Claes Sörmland
En varning som kanske är relaterad?

Det kom en firmwareuppdatering i slutet av november till Lyra. Förra helgen klickade jag på uppdateringen intet ont anande. Tydligen har de helt bytt system till deras nya AiMesh så den gamla Lyra-appen slutade fungera. Jag var tvungen att ladda ner appen Asus Router istället för att kunna återinstallera hela nätverket från början. Man skulle också fabriksåterställa alla enheter efter uppdateringen. Det tog sina irriterade timmar innan jag fattade att gamla appen inte längre gjorde jobbet.
 
Claes Sörmland
J j-o75 skrev:
Den första får inte kontakt med nätet när man sätter i nätverkssladden ! Den blinkar en stund i alla färger och sedan blir det rött. Appen ger ingen hjälp heller.
Exakt så betedde sig repeaterenheterna 2 och 3 (alltså inte enhet 1 som är ansluten till fibernätet) när jag försökte installera dem med den gamla appen efter firmwareuppgraderingen. Efter fabriksåterställning genom att trycka på reset-knappen på baksidan på de rödlysande enheterna och sen den nya app var lösningen för att enkelt installera nätverket.
 
kristofer12345
är , det möjöigt att om kag kör wifi på mina asus lya på dom 2 första noderna o sedan drar en ethernet kabel från den 3 noden till den 4 via kabel ? funkar detta eller måste det vara kabel från 1-2-3-4? tacksam för snabba svar
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
är , det möjöigt att om kag kör wifi på mina asus lya på dom 2 första noderna o sedan drar en ethernet kabel från den 3 noden till den 4 via kabel ? funkar detta eller måste det vara kabel från 1-2-3-4? tacksam för snabba svar
Borde funka!
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
M Max R70 skrev:
Borde funka!
Jag är också rätt säker på att det fungerar.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
det fungerar inte , tydligen när man läser hos asus så måste man koppla från nr 1 o istället för ljus blått ljuse som asus avger vid fullt wifi så ska istället dom lysa stilla grönt hela tiden med kabel så får testa kedjekoppla..‍♂️
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
det fungerar inte , tydligen när man läser hos asus så måste man koppla från nr 1 o istället för ljus blått ljuse som asus avger vid fullt wifi så ska istället dom lysa stilla grönt hela tiden med kabel så får testa kedjekoppla..‍♂️
Det kan vara så. Jag gav upp och sålde allt. Skaffade Google istället som har funkat perfekt utan problem.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
tycärr verkar detta vara ett skit system
 
Claes Sörmland
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
tycärr verkar detta vara ett skit system
Hårdvaran är det inget fel på men de sålde den med en för tidig version av mjukvaran. Så det som man får ur boxen är inte bra. Efter firmwareupdatering till AiMesh-systemet (och appbyte) så fungerar det bra men joxigt att behöva hålla på med detta och inte intuitivt hur man gör det. Men nu är produkten redan gammal så man ska nog titta på något modernare.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Hårdvaran är det inget fel på men de sålde den med en för tidig version av mjukvaran. Så det som man får ur boxen är inte bra. Efter firmwareupdatering till AiMesh-systemet (och appbyte) så fungerar det bra men joxigt att behöva hålla på med detta och inte intuitivt hur man gör det. Men nu är

produkten redan gammal så man ska nog titta på något modernare.
så du menar att man ska köra asus router? appen ist?
 
Claes Sörmland
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
så du menar att man ska köra asus router? appen ist?
Ja uppdaterar man firmware så måste man byta app till den som heter ASUS Router. Har två system (Asus Lyra Mini) i olika hus som är stabila och fina. Men processen att komma till förståelse att uppdatera firmwaren innebar att jag måste byta till en ny app gjorde mig vansinnig.
 
kristofer12345
hur uppdaterade firmware? förutom bute av app
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.