Jag har just hämtat min nya Alpina AS 62 a från Järnia (Stigas lågprisline, den hette Snow Crystal i Stigas sortiment http://manuals.stiga.com/8218-2254-10_Cube_Crystal.pdf). Den hade ett bra pris och ändå härrör från ett känt märke. Den enda nackdel den hade var att den inte hade någon arbetsbelysning så jag tänkte att det löser man väl genom att montera på löst inköpt 12v-strålkastare. Men eftersom den har 220v elstart så har den ju förmodligen inget batteri och då blev jag osäker om det går att lösa.

Är det någon som har något tips hur man skulle kunna få ur 6- eller 12 volt till en strålkastare ur den slungan?? Jag har ganska mörkt där jag kör och jobbar helttid/dagtid så slungkörning kommer mestadels ske i mörker.

Mvh
//Tobbe
 
Jag hade samma fundering,men köpte en rejäl pannlampa istället.Den skall lysa 75 meter.Köpte den som heter 36-4554 hos www.clasohlson.se .Kostar 799kr.
 
Litet 12-volts batteri från Biltema och ett par billiga ledlampor. Olsson i Ellös har billiga :)

Sent from my X10i using Tapatalk
 
Kanske finns en tändspole och en spole för annan el? Typ som på moped?
 
Tack för idéer... jag får skruva isär den och se om jag kan hitta 12v nånstans.
 
Med min idé behövs inte 12v. Ladda bara batteriet när det behövs. Led drar så lite så det går nog köra några timmar :)

Sent from my X10i using Tapatalk
 
  • Gilla
Moomin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.