Som sagt jag är inte säker, men jag tror inte att det är godkänt att lägga EKRK i den kabelkanalen, du kan däremot använda EKLK eller EKK.
 
Angående EKRK i kabellist så kan faktiskt inte jag säga heller om det är okej, men lutar mot att det är godkänt. Dock finns det ju ingen anledning att använda EKRK om man lägger den i en list. Då är den bara onödigt jobbig att arbeta med och onödigt dyr. Då är EKK alt. EXK ett bättre val av kabel.
Även EKLK alt. EQLQ easy är en onödigt dyr och jobbig kabel att använda.

//Patrik
 
norfre skrev:
Idag sitter de tre befintliga säkringarna anslutna med varsin 6 kvmm ledare från varsin fas från JFB. Min tanke var att byta ut detta mot en fasskena (Biltema) men det kanske går lika bra att seriekoppla med två nya 6 kvmm ledare? Så är det gjort av elektriker i en annan central vi har.
Se bara till att fasskenan passar - att gafflarna når in.

Annars kan jag inte tänka mig att det skulle vara förbjudet att skarva RK6 i varje dvärg - det är vad jag praktiserar när det inte finns en fasskena.
Det kräver dock lite omsorg: Tvinna inte kardelerna - platta ut dem lite. Lägg sedan båda RK6' bredvid varandra i hissklämman - korsa dem inte. Och slutligen naturligtvis kontrollera att de sitter fast, även efter att de suttit ett tag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.