CarMan skrev:
om man har oljud så är det ju nått som är fel & felet bör repareras!
du har även med frånliften ett mekaniskt ventelations system, låter inte det så bör ju inte et andra heller låta.
Det var inget fel på anläggningen det susar helt enkelt, kanske är det jag som är känslig.
Att jämföra luftburen värme med mek. frånluft är inte helt korrekt. Den mekaniska frånluftern är injusterad för att upprätthålla rätt luftombyte i huset. Värmesystemet i lägenheten kunde justeras mellan 4 lägen (om jag minns rätt) på vintern fick man köra läge 4 på fläkten för att hålla värmen och det susade bra!
 
KalleT skrev:
Det var inget fel på anläggningen det susar helt enkelt, kanske är det jag som är känslig.
Att jämföra luftburen värme med mek. frånluft är inte helt korrekt. Den mekaniska frånluftern är injusterad för att upprätthålla rätt luftombyte i huset. Värmesystemet i lägenheten kunde justeras mellan 4 lägen (om jag minns rätt) på vintern fick man köra läge 4 på fläkten för att hålla värmen och det susade bra!
Låter inte som et normalt luftburet system, så du kan bortse från hur din lägenhet funka.
ett normalt tuftbutet system är injusterat för att ge rätt luftombyte presis som ett frunluftsystem. Sen är det bara olika varm luft som huset får tillsig för att hålla rät temp & det hela sker automatiskt utan att man manuelt reglerar nånstans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.