Jag hittade en annan KA som gjorde jobbet för 5000 kr har jag för mig. Det är ju några år sedan men det var i alla fall under 10 000 kr det kostade.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
F Funkis-hus skrev:
Hej,

Vi har köpt ett funkis-hus där vi nu i vår/sommar ska flytta köket till ett annat rum, bygga nytt badrum där köket var och lägga om ett 25 kvm terass-tak. Det kommer innebära att ta upp en dörröppning i en bärande vägg och riva en mindre (eventuellt bärande) vägg. Vi har haft kontakt med en arkitekt som i sin tur har haft kontakt med kontrollansvarig. Vi har nu fått en budget från kontrollansvarig som är på följande:

50 000 i grundpris + 11 000 kr för slutbesktning + 3 000 kr i köravgift (3 besök) = 64 000 kr.

Finns det någon rim och reson i detta? Detta är alltså bara för kontrollansvarig och blanketter och dokument kring detta. Jag tycker att det verkar helt hutlöst. Någon som har erfarenhet av vad KA i liknande omfattning bör kosta?
Det är en gigantisk summa för ett sådant arbete
Om en vis rådgivning eller mer ingår kommer summan att bli högre än en ren KA uppdrag för projektet
Normal kostnad bör ligga på 15 000:- - 25 000:- inkl resa
Utöver normal KA uppdrag kan ett mera arbeta utövande som kontroll mm tillkomma avtals ersättning per nedlagd tid och tim ersättning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.