Har ni testat Tradera.com men det har ni väl? Hittade 4 st för 1 500 för något år sedan, svarta i helt ok skick. Men de HAR blivit dyrare, i sämre skick och man skall ha tur som en tokig om allt funkar.
Hej och tack för tips! Jag håller koll på Tradera men mitt intryck är att det ofta inte är så fina stolar + väldigt höga priser... Just nu lutar det åt att vi faktiskt kostar på oss nya stolar. ::) ::) :surprised: :D

Ja, det svider i plånboken, men jag börjar bli trött på att leta. Dessutom börjar vi fundera på den lite högre varianten (eftersom vi är långa) och den är ju helt hopplöst att hitta sådana begagnade.

/Lena
 
Njae det är väl så att de extra höga har inte funnits så många år så de har nästan inte hunnit bli beggade. Vi har även köpt 4 st nya (någon sällsynt gång när kassan var stadd och inga andra hål fanns att fylla). Köpte på Ekerö Möbler här i Stockholm och enligt dem har bara de extra höga funnits 5 -7 år.
 
Hej!

Läst inläggen ovan och tänkte bara tipsa om en affär som ligger ute på Österlen i det lite undangömda Onslunda.

Kolla in adressen http://www.kulturmagasinet.eu/

Sidan uppdateras lite då och då, men det enklaste är att ringa och fråga kring priser och modeller. De har alltid sjuan/myran hemma, både i vintage skick men även i omlackerat skick.

Han som har affären är grymt trevlig och lätt att ha att göra med. Han kan fixa transport vad jag förstått.

Själv kom jag över mina sjuan stolar genom en utförsäljning från ett företag som skulle byta ut sin inredning. Är självklart inte så lätt att få tips om något sådant, men kan vara en alternativ väg.

Lycka till!!
 
Hej Lena

Letar du fortfarande efter sjuanstolar i malmöområdet?

mvh Filippa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.