Tack hörrni. Igår fick vi ett brev från Skatteverket som berättar att företaget begärt utbetalning på hela sista fakturan, trots att vi ju höll på en summa. Med andra ord har de uppgett att vi har betalat hela summan. Snyggt jobbat.

Tidigare har de bett oss om förskottsbetalning på hela sista fakturan, eftersom "det tar så lång tid att få ROT-avdraget". Jo, tjena - det är faktiskt inte okej att ansöka om det innan arbetet är färdigt, oavsett om vi har betalat eller inte. Och som om vi skulle betala dem i förskott...

Vi har funderat på att polisanmäla firman, men jag vet inte om det är värt besväret faktiskt. Det är så skönt att inte ha mer med dem att göra (förutom att vi ska recensera dem och förmodligen kommer få några rejäla skopor skit offentligt efter det). En av de mest patetiska sakerna som företaget gjorde med fakturaunderlaget handlade för övrigt om ett kakelinköp. De fick fel kakel levererat, så de returnerade detta, fick det krediterat och fick därefter en ny sändning kakel. Inga konstigheter egentligen. Förutom att han i fakturaunderlaget har behållit båda kakelleveranserna som poster att betala och med en svart spritpenna strukit över krediteringen på den ena kakelleveransen. Det där är liksom inte ens ett misstag, och med ett hundratal liknande konstigheter är det klart att det lockar att anmäla. :mad:
 
Redigerat av moderator:
Jag förutsätter att du kommunicerar med skatteverket omgående. Om de hinner betala ut beloppet, och firman sedan gör KK, så tror jag att det är du som blir återbetalningsskyldig till skatteverket.
 
Jag har meddelat skatteverket, men samtidigt är det ju så att nu har vi betalat in även sista summan så den utbetalda rot-summan är rätt nu - men var inte rätt när han ansökte om den.
 
Tyvärr är det så, att det är delvis pga av att folk inte orkar bråka och polisanmäla etc, som denna typ av bedragare kan hålla på, och fortsätta lura den ena efter den andra.
 
Rafael Ospino
Thomasx har så rätt - de aktiebolag de konkar gör dem oåtkomliga, men brottsligt agerande åker de personligen dit på. Enda sättet att få stopp på eländet!
Visserligen startar de ofta igång med en bulvan i form av en släkting eller en målvakt, men sådana har ofta inte lust att krypa in ni kurran för andras vinning, så det brukar i alla fall minska omfattningen på skojerierna!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.