Status
Tråden går ej att kommentera.
MathiasS skrev:
Den som är professionell, oavsett yrke, tar intryck från det som vid en första anblick verkar vara en lekman och försöker bli bättre. Jag tycker det är ofta man kan hitta nya infallsvinklar på saker från helt andra branscher och sådan, Johnsson, är ni hantverkare generellt dåliga på.

Dessutom är det ju så att många inte bara tycker att dom kan måla och spika, dom kan det också, i varierande utsträckning (och det gäller i synnerhet tvärsnittet av befolkningen som hänger här). Slutresultatet brukar tillochmed bli rätt bra, kanske lika bra som när du gör det, men det tar längre tid.

Sedan finns det förstås dom som tycker dom kan, men egentligen inte kan....:)
Jag är som sagt inte hantverkare, men jag har 44 års erfarenhet av sådana som dig, som uppenbarligen inte förstår att byggnadsarbetare, eller som i mitt fall byggnadsingenjör är ett yrke
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Hur menar du då?

Är ditt jobb inte ett yrke bara för att jag kan måla en vägg vit och formulera ett tjänsteavtal? Det låter konstigt.
 
ErrkaPetti skrev:
Ser att mitt inlägg från i morse blivit raderat...?

Varför kan man undra?

Har dessutom tänkt mycket på denna tråd idag på jobbet...

Varför lämnar trådskaparen ut namnen på företaget i Motala som omnämns i tråden?
Massa beskyllningar om svartjobb och det ena efter det andra...

Jag tänker ta kontakt med personen på detta företag så får vi se vad dom anser om trådskaparens resonemang, och, andra personers tal om att företaget ville jobba svart...

Med andra ord, en förtalskampanj som borde polisanmälas...
Hur kan det bli förtal när TS bara berättat vad som hänt, och på ett sätt som gör att de flesta hantverkare här tycker att det bara ställer TS själv i dålig dager?
TS har inte nämnt något om svartjobb, det är bara någon annans spekulation och ingår knappast i någon förtalskampanj från TS.
 
MathiasS skrev:
Hur menar du då?

Är ditt jobb inte ett yrke bara för att jag kan måla en vägg vit och formulera ett tjänsteavtal? Det låter konstigt.
Vilket svammel, men jag ska försöka svar ändå. Varför anlitar ni byggnadsarbetare om ni kan allt själva?
 
Hur är forumets policy angående att hänga ut personer/företag baserat på en oemotsagd upplevelse?

Borde inte motparten beredas chans att dryfta sin sida av saken?
Jag tycker det är ganska osmakligt att göra detta, och som ny här trodde jag inte heller att det var OK att göra det...

...Men det är klart, i en tid där folk känner behov att facebooka om sin maginfluensa så slutar man inte att förvånas.
 
  • Gilla
buspojken och 4 till
  • Laddar…
Jag tycker också det verkar konstigt att det tillåts att firman hängs ut, dom har ju inte gjort nåt fel, bara tackat för visat intresse och meddelat att dom inte kan utföra jobbet?!

Förövrigt talade uthängningen om precis vad TS är för en typ av kund, en sån jag ALDRIG hade gjort ett jobb åt, riktigt pinsamt gjort.
 
  • Gilla
Robert63 och 2 till
  • Laddar…
ErrkaPetti skrev:
Ser att mitt inlägg från i morse blivit raderat...?

Varför kan man undra?

Har dessutom tänkt mycket på denna tråd idag på jobbet...

Varför lämnar trådskaparen ut namnen på företaget i Motala som omnämns i tråden?
Massa beskyllningar om svartjobb och det ena efter det andra...

Jag tänker ta kontakt med personen på detta företag så får vi se vad dom anser om trådskaparens resonemang, och, andra personers tal om att företaget ville jobba svart...

Med andra ord, en förtalskampanj som borde polisanmälas...
Jag emotser att TS går ut med sitt Namn och Adress.
Vi hantverkare vill ha koll på vilket kunder, som inte är seriösa.

Kan han "hänga ut" firma, bör han väl också "hänga ut" sig själv!
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Jag tror att När ErrkaPetti kontaktat hantverkaren ifråga så är det en chans att denne söker upp forumet och tråden ifråga o ger sin syn på saken, och jag kan inte annat än att anta att det då också är OK att namnge kunden ifråga???

Vill vi ha det såhär?
 
  • Gilla
MissAnpassad och 1 till
  • Laddar…
Johnsson 56 skrev:
Vilket svammel, men jag ska försöka svar ändå. Varför anlitar ni byggnadsarbetare om ni kan allt själva?
Du pådyvlar mig åsikter jag inte har och sedan ska jag förklara varför jag tycker så? DET är svammel.

Det var du som sa att jag inte tycker byggnadsarbete är ett yrke. Det är inte en åsikt jag har.
Du säger att "vi" kan allt. Det har jag inte heller sagt.

Om du vill fråga mig något, så får du ställa frågor utifrån vad jag sagt eller påstått, inte vad DU har sagt. Dina utalanden för stå för dig, inget som jag tänker försvara.

Vill du svara på min fråga så gör gärna det, men det brukar inte bli bra om man svarar med en ny fråga, om något helt annat.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Du pådyvlar mig åsikter jag inte har och sedan ska jag förklara varför jag tycker så? DET är svammel.

Det var du som sa att jag inte tycker byggnadsarbete är ett yrke. Det är inte en åsikt jag har.
Du säger att "vi" kan allt. Det har jag inte heller sagt.

Om du vill fråga mig något, så får du ställa frågor utifrån vad jag sagt eller påstått, inte vad DU har sagt. Dina utalanden för stå för dig, inget som jag tänker försvara.

Vill du svara på min fråga så gör gärna det, men det brukar inte bli bra om man svarar med en ny fråga, om något helt annat.
Vilket svammel
 
xdigger skrev:
Jag tycker också det verkar konstigt att det tillåts att firman hängs ut, dom har ju inte gjort nåt fel, bara tackat för visat intresse och meddelat att dom inte kan utföra jobbet?!
.
Kikar man närmare på bolaget som TS anser vara oseriösa, så finner man ett ytterst välskött företag med fina siffror och god historik. Hade varit väldigt intressant att ta del av myntets andra sida.
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 1 till
  • Laddar…
xdigger skrev:
Jag tycker också det verkar konstigt att det tillåts att firman hängs ut, dom har ju inte gjort nåt fel, bara tackat för visat intresse och meddelat att dom inte kan utföra jobbet?!

Förövrigt talade uthängningen om precis vad TS är för en typ av kund, en sån jag ALDRIG hade gjort ett jobb åt, riktigt pinsamt gjort.
Hur kan det vara uthängning när firman inte gjort något fel?
 
klonk skrev:
Hur kan det vara uthängning när firman inte gjort något fel?
För att firmans namn kommer på tal i en tråd som talar negativt(oförtjänt) om hantverkaren.
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 1 till
  • Laddar…
klonk skrev:
Hur kan det vara uthängning när firman inte gjort något fel?
För att TS uttryckligen menar på att firman är oseriös samtidigt som han namnger firman.
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Mickeviking skrev:
Jaa ja, kan man inte hantera krångliga kunder som hantverkare så får ni väl låta bli att ta såna jobb då. Om en hantverkare krånglar så tar jag en annan hantverkare, så enkelt är det.

Jag och tjejen ska bygga hus och vi skulle från början ta in snickare på resning av stomme (väggmoduler) och tak, men pga att hantverkarna hade svårt att specificera kostnaderna så väljer vi att bygga själva. Vi tar in hjälp där det finns lagkrav, som el och vvs

Jag tycker inte alls att TS är en krånglig kund utan snarare en vettig kund som vill undvika trassel i framtiden för både honom själv och hantverkaren.



Vill du ha bra referens på bästa snickaren så kan du kontakta mig annars.
Vi bygger ut fritidshuset just nu med 42kvm och litet loft och har hittat bästa snickaren ever :)
Ni kan t.o.m få komma och titta på projektet då det finns i Knivsta Kommun och snickaren finns att läsa i Bra Byggare (y)
Hälsningar Vatthagen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.