Om den inte redan är förskjuten med en excentrisk stos finns det ju sådana som förskjuter stolen 50 mm bakåt.
 
  • Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
Kolla upp om det finns någon annan toalett som kanske passar bättre .
 
11 st. sådana så är ju problemet ur världen :D
 
mexitegel skrev:
11 st. sådana så är ju problemet ur världen :D
det var väl inte 550 mm den stod fel....;)
 
Öh, nä. :surprised:
Tur att jag jobbar idag och inte bygger... :D
 
  • Gilla
kanonkula och 1 till
  • Laddar…
K
Hade det varit 55 cm fel hade det varit en annan sak:)

Tänk positivt, nu blir det lättare att städa bakom!
 
mexitegel skrev:
11 st. sådana så är ju problemet ur världen :D
Med tanke på att varje stos även bygger en del uppåt, vilken tron det hade blivit med 11 st!
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
toolman77 skrev:
Med tanke på att varje stos även bygger en del uppåt, vilken tron det hade blivit med 11 st!
Löses med ett lager flytspackel ;)
 
Det kanske är vinkeln bilden är tagen i, men jag tycker att det ser heltokigt ut. Sådär kan de väl inte förvänta sig att man ska acceptera att ett nybyggt badrum ser ut? Jag hade nog inte gett med mig förrän de flyttade in toaletten, om bilden är rättvisande. Tänk på att ni ska leva med det varje gång ni går in på toaletten.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Planlösningen ser lite lustig ut även om stolen hade varit rätt monterad. Sitter möjligen dörren också fel?

Ser ju ut som en avsevärd del av dörrhålet är blockerat av stolen. Och om stolen dessutom sitter så nära dörren som jag får känslan av från bilden så kommer man ju att slå benen i stolen bär man går in.

Är detta ett badrum, eller bara en toalett?
 
  • Gilla
OveRa
  • Laddar…
Bortse från detta inlägg. Blev både 2:a och 3:a på bollen:surprised:
 
Finns det ingen bättre bild?
 
Krilleman
Minimikravet är att det ska vara 6cm från vägg (innan kakling) till bakkant avlopp. Hur mycket har du?

Räkna med att kaklet bygger ca 1cm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.