Roev08 skrev:
Skugglister är ofta ett "säkert kort" eftersom de är ganska förlåtande om det är lite ojämnt.
Hur förlåtande? :)

Tittade lite mer på skugglister, närmare bestämt denna, och som jag förstår ska den sättas så att den breda delen är i taket.

Mitt rum är nog inte så lite ojämnt kanske, lyckades inte ta någon bra bild så jag gjorde en skiss istället. Den är nog lite överdriven, ojämnheten är inte riktigt lika skarp i verkligheten men ungefär såhär ser det ut:

Capture.JPG

Jag misstänker att den inte kommer att gå att "böja" listen på den ledden så att säga? Måste nog ha en list där den breda delen sitter mot väggen.
 
Var och köpte lite olika lister och provade med igår, det får nog bli den jag tittade på på förhand, en hålkälslist 15x43mm.

Den såg bra ut och var böjlig nog att sluta tätt trots ojämnheterna. Får kanske bli nån dyckert extra där det var som värst kanske :)

Tyvärr fanns den bara i S 0502-Y och det går ju inte, så det får väl bli lite målande igen :(


Jag satte upp en lite tillfälligt bara för att se hur det såg ut, och då sköt jag bara mot väggen, ska man skjut fast den mot taket också?

Och vart brukar man sätta dyckerterna, på kanterna mot den platta delen som ligger mot vägg / tak där pilarna är?

002424344_121217_141642_0072_product.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.