Ja, tanken är att koppla bort tankarna, min laddomat pajade och jag har glömt sätta en ballofix mot tanken, men beställde en driftstermostat och ballofix från rinkabyrör så ska ordna det i mellandagarna, finns ingen anledning att värma tankarna när man kör pellets, dock bör man försöka ha långa driftstider.
 
Ok. Får laborera med det nu i jultider. Pannan funkar ju bra med ved. men vill komplettera med pellets
 
Det är FRUKTANSVÄRT bekvämt med pellets, jag får nästan elda upp 2 rågade skottkärror med ved om dan annars..

Som sagt se till att bocka till en flamriktare så inte lågorna slår i panntaket, dom får inte tillåtas att slå i nån yta i pannan.

Så som jag tänkt mig så ska jag kunna vrida ur brännaren ur pannan och kunna köra ved när helst jag vill, kan vara skönt om man vet att man ska vara hemma, då går det enkelt att elda ved, problemet är när man är borta, då vill man kunna hålla huset varmt ändå och elpatron vill jag helst inte dundra igång..
 
Håller med dig,ingen el.Men har aldrig kört med pellets. Får väl göra någon lucka som passar till brännaren
 
Bara skruva av den lucka där du vill montera och mäta den.. Det var rätt så smidigt att docka brännaren till pannan, du behöver heller inte mäta ut skruvhålen, dom kan du göra nya för just din plåt.. :)
 
OK. Ska be våran plåtslagare göra en lucka. Ursäkta mig att jag inte kan ladda upp bilder på keramiken. Du kan ju ringa mig så ska jag berätta. Mvh Micke
 
Äsch, det är lugnt! Vi skulle kunna höras, är intresserad av hur du löst det hela!
 
Sådär , då har man provat elda pellets i en ombyggd vedpanna med keramik som jag gjutit själv. Funkar jättebra,valde sätta brännaren i vedluckan på min ctc v25 fg med orginal gjutjärnsroster fast ombyggd till keramik av mig själv. Ställt in brännaren på 15 kw och rökgaser på 170grader så funkar denna kombination jättebra. kör brännaren mot acc-tankarna så den går ungefär en gång per dygn. Är helt glad nöjd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.