Nä de är bara arbetskostnad... Ja dom är dyra tydligen.. Men de får väl gå. Finns ju rotavdrag iaf :)

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Kan ju inte vara mer än max 2 dars arbete om du ställer in grejerna på plats blir 1250 kr per timme hyffsad timpeng men kanske normalt när han inte tjänar nått på materialet som dom brukar i vanliga fall. Jag skulle nog kolla med flera eller varför inte lära dig löda och dra rören själv är inte svårt om man är lite händig.
 
Åfan... Han sa 3-5 dagar.. Tyckte de lät lite mycket.. Visserligen ska han ju riva gamla pannan men de kan ju inte ta en hel dag.. Hmm. Finns så dåligt me rörkrökare i krokarna så vad gör man...

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Ska han riva ut gamla pannan också så klarar han nog inte jobbet själv pannorna brukar vara tunga fast det beror ju på vart den står och ska dom vara 2 man rinner timmarna iväg ingår elinstallation i priset ? Finns det inga andra rörmockare är det väl bara att betala säkert en orsak till att priserna är som dom är.
 
Jo de har du ju rätt i.. Blir väl en del o göra. Tror att eldragningen ingår, måste nog ringa o höra lite imorrn :). Fick en fundering till, vart sätter man påfyllningsventilen i systemet? Börja ju klia i fingrarna när du prata om o göra de själv... :-D

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
kulle
smurfen72 skrev:
Om man kopplar tankarna i serie behöver man inte stänga av nån tank när man eldar pellets gäller bara att sätta givarna som styr brännaren på rätt ställe på tank nr 1.
Visst , man kan göra så oxå
 
Redigerat:
Påfyllningen kan du sätta nästan vart som helst tror min är inkopplad mot laddomaten. Lär vara bra att fylla på med varmt vatten är mindre syre i det fast första påfyllningen har du ju naturligtvis inget vv men om man ska fylla efter senare.
 
De låter ju smart :) tankarna ska kopplas med 35 mm stålrör men vad bör man ha för dimension till exp. Kärlet? Uppskattar verkligen era tips!

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Hos mig är det 28mm rör till exp tror det finns nån regel hur grovt det ska vara men är osäker.
 
Okej. Ska googla lite då :)

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
om det är en ångledning så är det minst 28mm
 
Hur vet man om de är ångledning då? Beror de på vart den är kopplad från?

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Om expkärlet är på vinden så blir ju Expledningen automatiskt även en Ångledning..
 
Okej. Men jag ska ha tryckkärl i pannrummet, vad ska de va för dimension då?

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Nu är rörkrökarn hemma o kopplar. Han har kopplat tryckexpansionskärlet från returledningen på pannan. Alltså från pannans nedre anslutning och jag undrar om de verkligen är bra o göra så?

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.