Tvättar ni i bäcken också med stenar som tvättbräda?

Vart torkar ni på vintern?
 
bodde i england i en lägenhet med endast tvättmaskin och ingen torktumlare. bodde där ca 18 mån. det GICK ju, men hade jag kunnat välja hade jag velat ha en tumlare. det är drygt att behöva ha lägenheten täckt av tvätt, särskilt om man bor trångt. MEN. i lägenhet i sverige är ju detta inget problem då vi har det fina systemet med gemensam tvättstuga. så här på hemmaplan hade jag tyckt att det var onödig lyx med både tvättmask och tumlare. diskmask är betydligt mycket mer användbart i en liten etta, särskilt om man är en student som inte gillar hushållsarbete.
 
Som student hade jag nog uppskattat en fullstor kyl/frys så man haft möjligheten till att frysa in storkok å likande för att hålla nere kostnaderna vid matlagning.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Tvättar ni i bäcken också med stenar som tvättbräda?
Vart torkar ni på vintern?
Frågar du mig? Vi hänger på stänger eller torkställning i tvättstugan så klart.
Och nej, vi har en tvättmaskin i tvättstugan, lustigt nog :cool:
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
En torktumlare är väl knappast en nödvändigt bostadstillbehör?
Vi har ingen till exempel, utan hänger all tvätt på linor/stänger, ute, eller på lilla snurran:
[bild]
Så var tumlaren står borde ju inte spela större roll än var vinkylen är placerad :)
Men som jag läser diskussionen ovan så skulle tvättpelare inte vara tillåten? Det var det som jag blev förvånad över.
 
Byurn Byurn skrev:
Men som jag läser diskussionen ovan så skulle tvättpelare inte vara tillåten? Det var det som jag blev förvånad över.
Ja, det låter lite märkligt.
Som om det skulle vara förbjudet med hatthylla i hallen och överskåp ovanför garderoberna.
 
HOBBY ARCHITECT
J Jarlsgård skrev:
Som student hade jag nog uppskattat en fullstor kyl/frys så man haft möjligheten till att frysa in storkok å likande för att hålla nere kostnaderna vid matlagning.
Ja där har du nog en poäng.
 
BirgitS
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, det låter lite märkligt.
Som om det skulle vara förbjudet med hatthylla i hallen och överskåp ovanför garderoberna.
Det är inte förbjudet med torktumlare ovanpå tvättmaskinen om det finns annat sätt att torka kläderna, i detta lilla badrum/lägenhet känns det tveksamt om man får plats med att hänga lakan.
 
HOBBY ARCHITECT
BirgitS BirgitS skrev:
Det är inte förbjudet med torktumlare ovanpå tvättmaskinen om det finns annat sätt att torka kläderna, i detta lilla badrum/lägenhet känns det tveksamt om man får plats med att hänga lakan.
Det är förbjudet i nybyggda lägenheter vad jag förstår.
 
BirgitS BirgitS skrev:
i detta lilla badrum/lägenhet känns det tveksamt om man får plats med att hänga lakan.
Ja, och det är väl därför man har en gemensam tvättstuga "i källaren".
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, och det är väl därför man har en gemensam tvättstuga "i källaren".
Det får nog plats, men det är jobbigt att hänga tvätt som dessutom är i vägen.
 
Tvättmaskinen får ju plats under handfatet.

Ska det vara riktigt kompakt är nästan en bäddsoffa ett krav. Och en bra laptop ersätter lätt en TV om man inte är så många
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Tvättmaskinen får ju plats under handfatet.
Skojar du?
 
HOBBY ARCHITECT
major_tom major_tom skrev:
[bild]
[länk]
Oj, där ser man. Coolt. Är det i Sverige?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.