dof skrev:
Hur går det med kompressorn?
Den står hemma och glänser just nu bara. :)
Mitt i lägenhetsrenovering innan försäljning så det blev lite mycket nu.

Har faktiskt bara ställt in den i garaget och inte ens hunnit kolla på skylten :blushing: men jag är rätt säker på att de är en LE6 med 2,2Kw motor.

Har listat ut att den lilla veka slangen ska gå till tryckströmbrytaren i alla fall.
Ska ta tag i det snart och få till lite snyggt med rör och anslutningar. Allt var ju bortskruvat. Kommer återkomma med frågor då garanterat.

Tryckströmbrytare hade jag tänkt denna
http://biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Tillbehor/Tryckstrombrytare1/

Denna är väl inte så dum att ha heller.
Behöver något jag kan reducera tryck med sen är det väl bara att ha när man kör en del verktyg. Kommer nog aldrig köra lackspruta dock.
http://biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl...gulator-med-vattenavskiljare-och-dimsmorjare/
 
dof skrev:
Hur går det med kompressorn?
Det är en LE6 med 2,2Kw motor.
Vet du exakt vilken spec den har?
Nu har jag börjat dra rör.

Bara elen in i tryckströmbrytaren kvar samt den lilla veka slangen som jag inte vet vad den
gör som går in i tryckströmbrytaren.
 
3.7 l/s x 60 222 l/t. Tror det är vid 10bar så det borde leverera en hel del mer vid lägre tryck.
 
Dom brukar ha en avluftning av cylindern (tunn slang) som gör att den inte behöver starta mot en trycksatt cylinder
 
Bra att det går framåt. Av ren nyfikenhet var jag ute och snokade efter en instruktionsbok för några dagar sedan (kan ju vara bra att ha). Så nu har jag en sådan i pdf på datorn. Skicka ett PM med din mail så skickar jag iväg den. Tror den var på ca 5meg och täcker LE/LT 2-10
 
Grottan skrev:
Dom brukar ha en avluftning av cylindern (tunn slang) som gör att den inte behöver starta mot en trycksatt cylinder
För att minska startströmmen och skona säkringen?
 
Grottan skrev:
Dom brukar ha en avluftning av cylindern (tunn slang) som gör att den inte behöver starta mot en trycksatt cylinder
Då har det mysteriet löst sig. Kopplade in slangen till tryckströmbrytaren igår utan att veta dess funktion
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.