Jag är så trött på hur dom röda framför sina fordon här i stan. Dom blå är inte mycket bättre. Problemet är väl att det är fler röda än blå som är på våra vägar. Nu är det så att jag bor i Stockholm och är så trött på alla dåliga busschaufförer som kör som idioter. Hur är det med dina bussar där du bor? I Stockholm har vi röda bussar och blå bussar.
 
Gissar att problemet ligger i att de blåa är stammnätsbussar, de går samma sträcka fram o tillbaka = lätt att lära sig.
De röda virrar runt lite här o där, de kan under ett pass byta tur och bli ett annat nummer som ska nån annan stans, och chauffören glömmer bort tur den kör.
Men jag håller med, där jag bor på Ekerö är det nästan katastrof, dagligen hittar bussar till ställen de inte ska.
En midsommarafton för några år sen kom en buss åkandes förbi den sommarstuga jag hyrde. På den vägen, och vägen som leder dit har det aldrig gått nån buss. Vi fick ett skådespel till middagen när chauffören skulle vända bussen, där det i princip inte gick att vända en buss.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
I Skåne är busarna givetvis gula :crysmile:
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
I Skåne är busarna givetvis gula :crysmile:
Ahh har aldrig åkt buss i Skåne :)
 
Unikt namn
Några år sedan, men blå buss passar på att vända 100m innan rondellen...
En otydlig bild av en ledbuss som svänger på en gata, trafik, skymning, bakljus, stadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Fairlane och 8 till
  • Laddar…
T
A ajn82 skrev:
I Skåne är busarna givetvis gula :crysmile:
Regionsbussarna är gula ja men lokaltrafikbussarna är gröna!
 
T tank77 skrev:
Regionsbussarna är gula ja men lokaltrafikbussarna är gröna!
Ja, men den partipolitiskta vilseledningen från trådstarten passade bättre att bara följa upp med gul :rofl:
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Hade det stått gröna redan i trådstarten hade man förstått att det var något lurt, eftersom de inte har körkort.
 
  • Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Äh, ta tåget. Jag har hört att de går ibland. Så länge det inte är för kallt, för varmt eller signalfel.
 
  • Gilla
  • Älska
David Wallin och 3 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Äh, ta tåget. Jag har hört att de går ibland. Så länge det inte är för kallt, för varmt eller signalfel.
Senaste veckorna går pendeltåget knappt alls pga personalbrist.
De är sjukskrivna för de inte får ha nån kompis på jobbet.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Äh, ta tåget. Jag har hört att de går ibland. Så länge det inte är för kallt, för varmt eller signalfel.
Bra idé! Tåg vänder sällan strax innan en rondell. (y)
 
  • Haha
mexitegel
  • Laddar…
engs
Drabbas inte så värst, enda är de som har blinkersen kopplad till ratten. Dvs de hävdar sin rätt (eller snarare, andras skyldigheter att släppa ut dem) att köra ut från busshållplats på 50-väg eller lägre, genom att blinka och köra ut samtidigt, så man får tvärnita. 5s framförhållning med blinkers före man kör ut är tydligen omöjligt (för vissa).
 
Röda bussar är värst. De tror att alla vägar är 50-vägar så när de ska ut från hållplats lägger om ratten och kör ut, även om det råkar vara 70 eller 90 på vägen. Väjningsplikt existerar inte för dessa damer och herrar som kör de röda bussarna.
 
Jag trooooor att företräde för bussar från hållplats gäller även på 70-väg numer...? :thinking: Troooor alltså...
MEn knappast på 90. Och inte på så vis att de bara kan kasta sig ut utan förvarning.
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
Att bussar har företräde ut från hållplats är förstås samhällsekonomiskt riktigt. En hel hög med människor är bättre att de får komma före än ett fåtal, eller oftast bara en person i en bil.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.