O
Ripley skrev:
Det kanske ändå kan vara åtminstone potentiellt värdesänkande?

[länk]

/C
Det är någonting vi aldrig kommer att få reda på.... Men som vi kan diskutera ihjäl oss utan att komma fram till något ordentligt svar. Jag är fortfarande av den tron att det inte påverkar... men andra anser tvärtom....
problemet är väl att många som köper lägenhet eller hus inte alltid tänker lika klokt som vi här på BH ;)
Och tur är väl det för de som har ett hus med eternit under panelen....
 
O
elpaco skrev:
Då måste jag ha läst din post alldeles fel, för jag tolkade den verkligen som att du klagade på hur jag uttryckte mig i "debatten" .. Jag diskuterade ett inlägg. Du diskuterar huruvida man får göra detta. Knappast ens värdigt svar? Vi får skylla det på att det är någons namnsdag.
Jag tycker att vi skyller på att det är fel namnsdag.... dessutom så kan vi skylla på att tåget fick punktering och bussen spårade ur...;)
 
Odjuret skrev:
Det är någonting vi aldrig kommer att få reda på....
Varför skulle vi inte få det? Eller, nej inte just med detta hus, men i allmänhet så kan man så klart kika på det. Det görs ju hela tiden - man jämför kvadratmeterpris i förhållande till attribut som läge, byggnadsstil, osv. Precis på samma sätt utvärderar man olika mediciner inom sjukvård - man kan inte behandla samma patient på två olika sätt, men man kan behandla samma sorts patient på olika sätt. Man behöver faktiskt inte ens ha samma sorts patient (hus), det räcker med att man har tillräckligt många för att man skall kunna räkna ut hur de olika faktorerna bidrar. Det kallas matematiskt för regressionsanalys.

Så någon som sitter med mycket data om husförsäljning, och dessutom har antecknat huruvida huset har en (känd) eternitfasad eller inte, kan med den kunskapen värdera ev värdeminskning av detta. No problemo.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.