Jag stod inför samma val och tog 4500. Jag hade förmodligen gjort tvärtom idag. Hellre en maskin som orkar dra allting. 4500 är nästan för snabb för mig.
 
Att 4500 inte kan dra osb eller plyfa stämmer inte. Jag har dragit i många skruv. Det är min första skruvautomat och för mig var det en viss inlärningskurva i början. Men mycket löstes av att byta bit (Jag köpte min begagnad).
 
D Datagubben skrev:
tack, vilken hade du köpt idag om du bara får köpa 1?

Ska främst använda den för gipstak men man vet inte om man någongång behöver
skruva andra skivmaterial.
Jag hade valt en 2500 för möjligheten till spån och jag saknar inte den extra farten till gips
 
A atomlab skrev:
Absolut. Jag har iof inte använt 2500. Men kan själv inte se varför den inte skulle dra in skruv i OSB som någon ovan skrev.

Yes bara band. Har en annan maskin om jag skulle få för mig att köra enpetare. Men faktum är att jag går hellre och hämtar gipsdragaren även för 20 skruv just för den är så enkel och bra att använda.
jag skrev inte att den inte drar in skruv I OSB

Plyfa är inga problem men OSB har jag problem att mata felfritt då skruven gärna slinter och kantrar med rapp som följd, lösningen för mig har varit att dra OSB med manual läge och då "hugga" i skruven och sedan dra den med knappen

@Datagubben allt ovan avser bandad skruv
 
Jag har skruvat spångolv med min, måste kolla imorgon vad den heter
 
nino nino skrev:
Jag har skruvat spångolv med min, måste kolla imorgon vad den heter
@nino kollade du vilket variant du hade?
 
Ja men jag har glömt vilken det var 😄
Kollar igen
 
2500 har jag såg jag
 
  • Gilla
Seikli
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.