Tusen tack! =)
Låter ju fantastiskt isf
 
Hej igen Dagwood

Om du kan vänta 4 dagar på grejorna och även behöver en borrskruvdragare så tror jag den här kombon är väldigt prisvärd.

För övrigt var det det första av dina två kit som jag fick Hornbach att prismatcha/prissänka.
 
Tusen tack, men jag är nog inte redo för en sladdlös riktigt än =)
Mycket bra erbjudande däremot! Tack för tipset.
 
Tjenare vänner!
Var precis på Hornbach och de var hur snälla som helst. Fick 10% avdrag på Toolab's priset utan problem. Sparade runt 356 kr.
Åkte inom lägenheten och provkörde den och visst funkar den fint. Skakar inte sönder händerna, underbar snabbkoppling, men undrar om jag inte borde köpa en elektrisk såg också. Har visserligen lite trångt där jag ska såga, men det tar jävla tid med multimaskinen då jag har 4 reglar att såga genom på längden för att kunna sänka ner en mdf-skiva så den matchar den befintliga golvhöjden som reglarna bär upp.
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
Hornbach rules. Grattis till ett bra köp!

Ang reglarna - kan du förtydliga situationen lite? Jag tycker mig förstå att du klyver reglarna på längden, men är de för tillfället lösa eller redan monterade? Vad är dimensionen på de sidor du klyver?
 
Herr Hysteres skrev:
Hornbach rules. Grattis till ett bra köp!
Jag är nog lite kränkt nu.....har väl en 30mil ToR till Närmsta Hornbach....
JAG VILL OXÅ HA PRISGARANTI.....;)
 
I trådarstarten uppfattade jag det som att du skulle "jacka" ur några reglar och det var nog fler som uppfattade det så....nu kommer det fram att du skall göra en fals i reglarna för att sänka ner en skiva....jag tror du hade fått andra rekommendationer på lämpligt verktyg om man hade uppfattat trådstarten rätt.
Men man kan ju inte få för många maskiner!!:)
 
Nej, alltså jag hade fortfarande velat köpa en sådan här maskin. Tänkte bra då kunde jag använda det till detta :D
Det går ju, men tog lite lång tid för detta ändamålet :D
Så jag behöver tydligen en form av elektrisk såg. tips på det. Hittar numera till Hornbach =)
 
Så. Då har tråden tjänat sitt syfte och jag är numera klar med sågningen. *pust*
Näst ska jag bara skruva dom på plats och spackla väggarna!
Var på Hornbach och förvärvade en sticksåg i blå serien.
Bosch_GST_90_E_139184.jpeg

Det blir mina tidiga julklappar och gissa om jag är nöjd, så bra de fungerar. Hade stor nytta av multimaskinen också. Underbar maskin! Den ska jag använda mycket! :D
Men satan vad strömbrytaren kärvade på sticksågen. Blev svårare och svårare att föra den till på och av ju mer jag använde den. Som att damm letade sig in och kärvade fast den. Får kolla på det, fick till slut slå till strömbrytaren försiktigt med en hammare för att stänga av den :(

Anyway, slutet gott, allting gott.
mdf_pa_reglar.jpg

Tack alla för era tips och råd! Ovärderligt!
 
Dagwood skrev:
Så. Då har tråden tjänat sitt syfte och jag är numera klar med sågningen. *pust*
Näst ska jag bara skruva dom på plats och spackla väggarna!
Var på Hornbach och förvärvade en sticksåg i blå serien.
[bild]

Det blir mina tidiga julklappar och gissa om jag är nöjd, så bra de fungerar. Hade stor nytta av multimaskinen också. Underbar maskin! Den ska jag använda mycket! :D
Men satan vad strömbrytaren kärvade på sticksågen. Blev svårare och svårare att föra den till på och av ju mer jag använde den. Som att damm letade sig in och kärvade fast den. Får kolla på det, fick till slut slå till strömbrytaren försiktigt med en hammare för att stänga av den :(

Anyway, slutet gott, allting gott.
[bild]

Tack alla för era tips och råd! Ovärderligt!
Är det inte en sån strömbrytare som man trycker inåt, baktill, för att få att den stänga av?
Skjuta framåt för att slå på.
Trycka inåt baktill mot maskinen för att slå av?

<edit>
Va ut i garaget och grejade lite, och passade på att känna på strömbrytaren på Boschs lamellfräs som landade i garaget i veckan.. och försöker jag stänga av den genom att dra knappen bakåt kan de nog krävas slägga, trycker ja däremot lätt i bakkant, så stänger den av. :)
 
Redigerat:
Hm...ojdå. verkligen?
Men det gick mycket mycket enklare i början. Det som jag tycker är skumt. Får inspektera den när jag är tillbaka i lägenheten.
Tack.
 
Borde ju inte gå trögt framåt (på) visserligen men.. :)
 
  • Gilla
Dagwood
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.