Aah, då förstår jag frustrationen :)
Man hör ju talas om en del som kör mycket 3.2 med dessa små 1fas maskiner och då är man verkligen ute på djupt vatten.
 
Jckssn skrev:
Jag skulle vilja varna lite för Kemppi Minarc 150.
Använder själv en sån på jobbet, svetsen i sig fungerar bra men det har varit enorma kvalitetsproblem.
Nu på ett år är jag inne på min tredje svets. Samma för min arbetskamrat. Totalt har vi två lämnat in 4st Minarc 150 för olika defekter där alla fyra fått byta kretskort på under ett år.
Men vad gör du med dom? Vi har stekt kanske 3st på fyra år och du är vi i Kiruna gruvan i en riktigt dåligt miljö med fukt och malmdamm
 
Det görs tyvärr inget speciellt, det köptes in 5st nya i december ifjol och alla dom har fått byta kretskort.
Det har aldrig varit så stora problem tidigare med någon annan modell.
 
Mysko, är det dom nya med digitalskärmen? För vi hade problem med den och bör ut den till den vanliga utan skärmen
 
Det är Minarc evo 150 där amperen står i lcd-display.
 
En sån har jag också och den har funkat kanoners.
 
F
smurfen72 skrev:
Nog kan intermittensen vara intressant Esab budy som diskuterades tidigare i tråden klarar endast 1.5 minut på 145 ampere sen ska den vila 8,5 min innan den klarar 1,5 min igen. Nu kanske man inte kör riktigt på 145 ampere men nästan om man vill smälta nån 3,2 mm pinne fast troligtvis inte på gräs klipparen
Intermittensen gäller vid 40 graders omgivningstemp. Vid 20 grader är det stor skillnad på den faktiska intermittensen så det behöver inte vara så illa som det ser ut. Jag har en Esab Buddy du kan få provdra några OK48:surprised:r med om de vill.
 
Hur går den svetsen då ?
 
F
smurfen72 skrev:
Hur går den svetsen då ?
Vet inte riktigt. Har bara provsvetsat nån enstaka pinne med den.
 
Men den gick att svetsa 48or med den i alla fall eller ? tidigare i tråden var det en diskussion om att buddy var en helt oduglig svets.
 
F
smurfen72 skrev:
Men den gick att svetsa 48or med den i alla fall eller ? tidigare i tråden var det en diskussion om att buddy var en helt oduglig svets.
Skall prova. Måste bara fixa några friska, torra pinnar.
 
Ca 5500kr gav jag för min ny, håll koll på diverse kampanjer!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.