MathiasS skrev:
Om du har tittat noggrant i modern tid, hur ser du på plasma-apparaterna i samma prisklass när det gäller just dessa parametrar?

Jag har tittat på både dyra och väldigt dyra LCDer utan att bli nöjd. På plasmasidan blir jag inte alls lika irriterad och tror mig vara nöjd med en för mellan 12-15k. Dock är det lätt att bli fartblind när man tittar, därav frågan ovan.
Jag har inte tittat särskilt mycket på plasma, men det jag sett gillar jag bättre än LCD för vanlig tv och film. "Problemet" är att om/när jag köper ny tv vill jag kunna använda den som datorskärm också, samt ha full-HD-upplösning mest för visning av stillbilder.
 
Uppdaterar denna tråd med en uppföljning.

Jag har nu beställt en LCD-TV 42" från netonnet.se.
Det blev en Andersson.
När jag såg märket först så avfärdade jag det direkt för att jag inte kände igen det, men sedan så märkte jag att tidningen M3 Test hade klassat den TV:en som "bästa köp September". Då blev den beställd några timmar efteråt. :)

Vad tror ni, kan det vara något? Det är ju en budgetTV, men tror nog att det ska räcka för mig... i alla fall för tillfället. :D

//Patrik
 
Redigerat:
frohike skrev:
Har du ingen HDMI-utgång på din dator så bör tvn ha en VGA ingång osv.
Har man DVI-utgång på datorn (har inte alla det?) så kan det vara bra med HDMI.
 
Ja, jag hörde det, så jag tog och beställde med en HDMI-kabel med DVI-D på ena änden. :)

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.