H H skrev:
Tack för hjälpen!
Har du lust att jämföra produktbladen innan jag beställer?:

Original: [länk]

Den jag kan beställa:
[länk]
Lustigt, min kompressor verkar också gett upp precis. Också en sju år gammal frys från Miele. FN 12827. Hmm skrot el laga.
 
A
H H skrev:
Tack för hjälpen!
Har du lust att jämföra produktbladen innan jag beställer?:

Original: [länk]

Den jag kan beställa:
[länk]
ja kör på den det är bara energiklassningen som skiljer och det lär du inte märka. hoppas att din kompis är helt säker på att det är kompressorn för det är tiofalt vanligare att kondensatorn på kretskortet har gått
 
electroluxaren skrev:
ja kör på den det är bara energiklassningen som skiljer och det lär du inte märka. hoppas att din kompis är helt säker på att det är kompressorn för det är tiofalt vanligare att kondensatorn på kretskortet har gått
Hoppas att det är ok att jag frågar i denna tråden. Jag tror min kompressor är trasig. 7 år gammal frys Miele. Kompressorn startar inte över huvud taget. Det kommer ström fram till startrelät.
Ohm mäter jag på själva kompressorn har jag 25 ohm mellan två pinnar. Övriga har ingen kontakt alls.
Går det att med säkerhet att kolla att kompressorn har gett upp?
 
A
T tecco skrev:
Hoppas att det är ok att jag frågar i denna tråden. Jag tror min kompressor är trasig. 7 år gammal frys Miele. Kompressorn startar inte över huvud taget. Det kommer ström fram till startrelät.
Ohm mäter jag på själva kompressorn har jag 25 ohm mellan två pinnar. Övriga har ingen kontakt alls.
Går det att med säkerhet att kolla att kompressorn har gett upp?
med den mätningen så är den kass
 
electroluxaren skrev:
med den mätningen så är den kass
Misstänkte det. Tack för informationen!
 
electroluxaren skrev:
ja kör på den det är bara energiklassningen som skiljer och det lär du inte märka. hoppas att din kompis är helt säker på att det är kompressorn för det är tiofalt vanligare att kondensatorn på kretskortet har gått
Tack för hjälpen, du är king!

Allt ingår när man köper ny kompressor va? T.ex. startrelä m.m.
 
A
H H skrev:
Tack för hjälpen, du är king!

Allt ingår när man köper ny kompressor va? T.ex. startrelä m.m.
oftast
 
  • Gilla
H
  • Laddar…
Fick kompressorn installerad igår och det fungerar!

Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.