Milkshaken skrev:
först o främst LOCOS... Det är bra karaktär av dig att inte bara köpa första bästa hus,,,, Budgivningar och allt vad som kan vara medkörande.....

Ditt andra projekt du lägger upp om nu, har du en länk till det kanske så man får se objektet? Kan vara lättare att skapa en uppfattning om det då....

Nej, jag skulle aldrig få mig för att köpa första bästa hus. Jag har kollat dagligen på hemnet i 2 år och det är ytterst få hus jag är intresserad av. Sedan har det väl alltid funnits hus man hade velat ha men som ligger utanför budget, men så är det för dem flesta:).

Huset säljs för övrigt på anbud, vilket blir "intressant". Jag är rätt prismedveten om det mesta och det känns lite dumt om man bjuder för mycket mot vad det egentligen skulle kostat så att säga, eller rent av missar huset för att man inte budar upp till sin topp. Nu har jag inte koll exakt hur det går tillväga med skriftliga bud, något som jag får fördjupa mig på ju närmare visningen kommer. Det kanske inte är lika mycket pest som jag i det här skedet tycker?

Här är för övrigt en länk till huset: http://www.hemnet.se/beskrivning/996222?r=3

Skogen är inte aktuell för då går budgeten just åt skogen. Sedan är det inte några Stockholmspriser i den här regionen.
 
Redigerat:
Milkshaken
Det där stället ser ju bra ut, jag tror dock att du kan få konkurrens av hästägare som vill ha ett fritt boende..
Egentligen är det väl inget problem om du köper skogen och arealen,,, Du kan ju arrendera ut det.
 
Jordbruksfastigheter värderas ofta mycket högt, därför att ägare till fastigheter i närheten är "motiverade". De sitter på fastigheter med låga ingångsvärden, och ser i ett nyförvärv möjligheten att bygga ut sin näring utan att det påverkar kapitalkostnaden mer än marginellt.
 
Milkshaken skrev:
Det där stället ser ju bra ut, jag tror dock att du kan få konkurrens av hästägare som vill ha ett fritt boende..
Egentligen är det väl inget problem om du köper skogen och arealen,,, Du kan ju arrendera ut det.
Jo den risken finns alltid och då är man rätt körd så att säga. Skogen och den tillhörande marken hade jag gärna köpt men då blir det problem med pengarna till köpet så det är uteslutet att köpa den tillhörande marken. Jag har ingen riktig koll på just det här området men i kommunen överlag så ligger bostäder ute länge och marknadspriset på ett hus är lågt. Ingen direkt attraktiv kommun att bo i och de har negativt befolkningsantal flera år i rad, var nog bara förra året det var positivt på bra länge.

Nu bor jag i Halmstad och där är priserna HELT annorlunda och där hade jag varit ordentligt körd på förhand om det skulle vara ett liknande hus ute till försäljning där. Ska bli mycket intressant på visningen det är en sak som är säkert i alla fall.
 
Redigerat:
Milkshaken
Det som verkar kört nu, kan vara go force nästaår......
 
Liten update bara eftersom jag inte tycker om när folk får exempelvis råd och så skriver det inget om hur det gick. Hur som helst, jag har inte lagt något bud på det senaste huset. Huset var det inga direkta fel på men tajmingen i min levnadssituation passade inte riktigt. Förutom lite grejer med huset så är jag i slutskedet av ett jobbyte där det är 50% chans att det blir en ny anställning.
 
Milkshaken
Bra att du uppdaterar....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.