Jag kan inte hjälpa dig med stenen men med några bilder från det woodland som jag anlagt, kanske kan du få lite inspiration.

Inspirerande woodland-trädgård med en mix av barrväxter, lövträd och stenpartier täckta av mossa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgård i skogsmiljö med växter, stenar och en metallstol vid ett runt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En välskött woodlandträdgård med mossa-belagda stenar, varierad växtlighet och stigar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett woodland-tema trädgårdsparti med mossa överväxta stenar, olika sorters växter och en trädstubbe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anlagt woodland med olika gröna växter, stenar och en bänk i skuggan av träden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Brotorpet och 7 till
  • Laddar…
Jag har tittat en del på dina fantastiska bilder. Det är bland annat ditt fel att jag eventuellt måste lägga en halv förmögenhet på att skaffa sten

A Abies koreana skrev:
Jag kan inte hjälpa dig med stenen men med några bilder från det woodland som jag anlagt, kanske kan du få lite inspiration.

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
 
  • Haha
Abies koreana
  • Laddar…
MickeTyr MickeTyr skrev:
Nu var detta ett bra tag sedan men borde väl rimligtvis fortfarande funka:
Mina föräldrar anlade ett stenparti på tomten med bl.a. några rejäla bumlingar.
Det gick helt enkelt till på så vis att min far kontaktade en bekant som var bonde och hade en jäkla massa stora stenar i sina kohagar.
En annan känning ägde en grävmaskin och dumper eller liknande. Därefter var saken biff.

Detta var i samband med ett nybygge vilket underlättade då det inte fanns någon gräsmatta eller hus att ta hänsyn till.
Alltid smidigare med bra kontakter
 
Det realistiska är nog sten i grannskapet + stor grävmaskin. Att böka upp den på en kranbil är inte det lättaste, sen ska den komma till oxå...
 
Bestämde mig till slut för att nöja mig med en mindre sten som jag hittade i ett hörn av trädgården. Inte samma effekt riktigt men mer realistiskt för mig.

tackar för alla svar!
 
  • Träställning med talja som lyfter en stor sten i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En mindre sten placerad i ett hörn av en grönskande trädgård med träd, gräsmatta och en röd dörr till trädgårdsbod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nyfiknanicke och 3 till
  • Laddar…
Snyggt!
 
  • Gilla
GustavBtun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.