Jag importerade en DC32GS. Jag tror inte den säljs i Sverige, Svenska Atmos verkar satsa på GSE modeller. Det finns en del info om skillnaden mellan GS och GSE pannor längre upp i tråden.
Priset för panna inlusive frakt, laddomat och termisk ventil blev 25060:-sek.
Den som är orolig för transportskador kan säker beställa extra embalage för några hundringar, det blir, enligt mitt sätt att se det , en bra affär ändå.

Jag håller just nu på och reser modulskorstenen, kommer att börja koppla rör snart!

Återstår en del jobb med innerväggar o dörrar. Jag tänkte satsa på en riktig ståldörr mot boendedelen i huset. Inget krav från min sotare men det känns som det är dumt att snåla.

Jag funderar även att montera ett sprinklerhuvud i pannrummet. Någon som har erfarenhet eller synpunkter på detta?

Mvh Ulf
 
uaj64 skrev:
Jag funderar även att montera ett sprinklerhuvud i pannrummet. Någon som har erfarenhet eller synpunkter på detta?

Mvh Ulf
Bara den inte utlöser i onödan ;). Het järn + elledningar sprinklar man inte med kall vatten i första taget eftersom det kan skada mer än det räddar, tycker jag
gaia
 
Hej Hej.
Var ett tag sedan denna tråd var aktiv men men tänkte iaf dela med mig av mina erfarenheter beställde en Atmos DC32S från Kotly är hel nöjd kostade typ 21000 inkl frakt, pannan är nice, stort ved magasin, värkar ha bra verkningsgrad om man kör med lite större ved trä, första vintern körde jag med 25cm snortorr brasved, sa bara Poff men nu har jag riktig ved funkar otroligt bra!. Vi gjorde hela montaget själva, har 2st 750l tankar till. för att ha 90C i båda tankarna går det ca 1,5 ilägg, huset är 150kvm + ca 50-60kvm källare på vintern eldar jag varje dag.
DSC_0498.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lurvas_56
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.