F
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Tror inte denna lilla tejpning gör nån skillnad för mätning tyvärr.
Har ingen bredare dessvärre, får kanske skaffa
 
MrJay
Vi har ett väldigt tätt betonghus där man tagit stor hänsyn till isolering och jag har även en FLIR värmekamera som jag kontollerar med. Att du har 15-16 grader på kallsidan är inget och du bör inte ens tänka på det, vi har innetemp på 18 (bygge) och 10 grader i hörnen mot gavelsidan (ingen värmeläckage vid kontroll på utsidan).
 
E Einh skrev:
Vad är det för värmekamera du har?
F Fideliox skrev:
Jag har skaffat en enkel värmekamera och hittade ganska fort en köldbrygga runt min vindslucka. Men även i t ex i taket mot ytterväggar.

Kan man göra någonting åt detta tro?
Att det blir blått i vinkeln tak- vägg är inget konstigt, där har du en geometrisk köldbrygga.
 
  • Teknisk ritning eller diagram med temperaturgraderingar, linjer och numeriska värden, möjligtvis värmekarta eller flödesschema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Rejäl och 3 till
  • Laddar…
F
MrJay MrJay skrev:
Vi har ett väldigt tätt betonghus där man tagit stor hänsyn till isolering och jag har även en FLIR värmekamera som jag kontollerar med. Att du har 15-16 grader på kallsidan är inget och du bör inte ens tänka på det, vi har innetemp på 18 (bygge) och 10 grader i hörnen mot gavelsidan (ingen värmeläckage vid kontroll på utsidan).
Ja okej, kanske bara ska strunta i det då. Tänkte mest det såg så ojämnt ut, precis som det saknas isolering ovanför. Sitter fastspikade spånskivor ovanpå isoleringen så får kanske ta upp det en dag och kolla.
 
F
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Lite tips som råkade komma upp i flödet🤔😅

[media]
Faktiskt funderat på liknande. Bygga ihop en frigolit/cellplast låda fast utan botten. Så kan man bara lyfta den över hålet innan man stänger luckan. 😂
 
  • Gilla
pmbygg1234 och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.