te96usn skrev:
Vi har en liknande som du länkar till i första inlägget fast det är thermex, och vi tycker den funkar bra, är mest nöjd med att den är väldigt tyst! Jag har satt motorn i källaren och ljuddämpare mellan fläkten och motorn!

[länk]


Sent from my HTC Incredible S using Byggahus
Fräckt! Du ger mig vilda idéer!
 
Är den värd 22 000?
 
Stenolofanders skrev:
Blir fyra generationer spisar i samma kök: stenugn, järnspis, halogenhäll och ?
Den nya ska så klart vara en induktionshäll! Det enda den inte är bäst på är väl att wooka, där en gashäll är bättre.
 
Är spisen i köksön spikad? Om inte så kanske du kan lägga upp en köksskiss + fler bilder och få förslag på andra lösningar. Kanske går det t.ex. att sätta en minidiskho och en kran (med utdragbar slang) i anslutning till den befintliga spisen? Typ en sån här. Då skulle du slippa springa med vattenfyllda grytor.
stalajazzminip17.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Stenolofanders
  • Laddar…
För oss var det värt det, den är tyst men framförallt så bli inte köket avdelat utav fläkten! Vi fick den 23% billigare när mediamarkt hade kampanj..

Sent from my HTC Incredible S using Byggahus
 
  • uploadfromtaptalk1361224303534.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
pelpet skrev:
Är spisen i köksön spikad?
Nej.


pelpet skrev:
Om inte så kanske du kan lägga upp en köksskiss + fler bilder och få förslag på andra lösningar.
Tack, det uppskattar vi väldigt mycket! Vi ska fota. Hårt tryck på köket dock så det ser oftast för täskit ut. Planritning kommer snart.

pelpet skrev:
Kanske går det t.ex. att sätta en minidiskho och en kran (med utdragbar slang) i anslutning till den befintliga spisen? Typ en sån här.
också tänkt den tanken, alt att flytta hela diskbänken. Det är helt klart möjligt, vatten och avlopp finns tillgängligt nära.

Ett problem som kvarstår vid den lösningen är att man står och lagar mat mitt i ett tätt trafikerat stråk, där barnen springer runt. Det första man ser när man kommer in i vårt hem är rykande kastruller och en svettig kock. Om man är Per Morberg och gillar att posera medan man lagar mat är d helt ok. Själv känner jag mig inte så sexig när jag steker pannkakor och haloumi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.