Jag tycker det ser ok ut. Jag stör mig mer på mellanrummet mellan ugnarna än på avsaknaden av täcksida.
 
Oltrix skrev:
Tack för era svar!

Det är ett Häcker kök och precis som Paul säger så är sidorna målade i samma färg som fronterna.

Ang parantesen om ugnens placering så var det tyvärr bara så vi kunde ha det eftersom vi saknar plats att ha högskåp på. Enda sättet att få ett helt "skafferiskåp" från golv till tak var att klämma in båda ugnarna ovanpå varandra i skåpet bredvid. Den översta är en ångugn och vi intalar oss att man inte tittar till mat i den ideligen som man gör i en vanlig ugn...

Siemens har tydligen en svart list att sätta horisontellt mellan som passar i stil med ugnarna och den är beställd. Hyllan är limmad och kan inte flyttas på speciellt enkelt. På högersidan sätter vi en rostfri L profil som täcker ugnarnas sida. Ska i första hand se hur det ser ut.

Vill egentligen undvika täcksidor så mycket som möjligt, på ett lantkök tycker vi inte det passar speciellt bra. Vi har blivit lite allergiska mot den tyska "Landhaus" stilen som alltid ska vara så grymt överarbetad med täcksidor, ramar och ornament überall.

Återkommer med bild när vi har listen på plats, om någon nu skulle vilja veta hur det blev.
Så är det nog och den används inte heller dagligen troligtvis. :)
Ibland finns det ju inga möjligheter.
Vi fick själv välja att ha ugnen under hällen i bänkskåp till förmån för bänkyta och skafferihögskåp.
Kokerskan i huset är 145cm lång så det kvittar typ ;)

Då förstår jag, för då passar det inte med för mycket lull-lull ;)

Återkom gärna... alltid kul att se olika lösningar. :)
 
En dekorsida till höger om ungsskåpet hade suttit fint i detta fall. Glipans vara eller icke vara, lite saftig kanske men antar att den övre maskinen vilar på det hyllplanet. Måla det svart kanske eller limma dit en alu.list?
 
Täcksida eller inte är en smakfråga. Själv tycker jag oftast det är snyggast utan täckskiva eftersom den ger ett trist avbrott mellan skåpsdörrar/lådfronter. Det blir ett renare uttryck utan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.