Krillek...
När kommer du hem till oss å kör en repris på det du har på bilden???
Så snyggt!
Nåt sånt hade vi planerat....
Vi har beställt extra djup bänksiva....
Fan så snyggt!
 
Alpha skrev:
Även vi hade samma dilemma, men i mitt fall så böt vi faktist ut fönstret som både var smalare och kortare men då ska ju alla fönster bytas ut mot 3glas så småningom.

Mycket jobb är det att iaf om du skulle välja att skaffa ett mindre fönster, i mitt fall så är ju huset panelat utvändigt med en råspontstyp som inte finns på brädgårdar vilket genast skapar mer jobb att få snyggt.

Försök att ha kvar de gamla fönstret så ser det nog både estetiskt och charmigt ut, speciellt i äldre hus med kopplade fönster.
Vi har tegel...så det kommer att se pyton ut från utsidan

Här ser ni utsikten jag kommer att ha när jag står å diskar, detta är anledningen till placeringen
 
  • nya köket under uppbyggnad.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ajohan19
  • Laddar…
Insåg just att jag "kapat" någon annans tråd, trodde det var den tråden jag startat, men det var det ju inte....

Klipper in min fråga här oxå , så har ni hela storyn...
Trevlig helg på er förresten!

Vi håller (fortfarande) på med vår köksrenovering, eller rättare sagt byte från ett rum till ett annat.
Rörmokaren har varit ett antal ggr å dragit nytt vatten & avlopp osv osv
Nu hade vi besök av en släkting som utbrister
Så här får man inte ha det, det här kommer att bli problem den dan ni ska sälja, för detta är inte tillåtet....
VADDÅ?
Jo vi har satt diskbänken framför fönstret.....
Å fönstret går ca 10 cm under diskbänkens höjd......

Nu påstår vår släkting att vi måste byta fönstret å sätta i ett som slutar högre än diskbänken för att dett ska vara godkännt...

*suck*
Själva hade vi tänkt hitta på nån typ av lösning med en "sarg" runt fönstret eller nåt.

Nån som vet om denna info vi fått stämmer??
 
Mariante skrev:
VADDÅ?
Jo vi har satt diskbänken framför fönstret.....
Å fönstret går ca 10 cm under diskbänkens höjd......

Nu påstår vår släkting att vi måste byta fönstret å sätta i ett som slutar högre än diskbänken för att dett ska vara godkännt...

Byggaren som är hos oss tyckte att vi inte skulle låta gå fönstret gå ner under diskbänken på grund av kondens och vattenspill. Men han har inte nämnt något om att det inte skulle vara godkänt, och det är ändå i ett nybygge. Ni bygger om? Då borde ni inte behöva bekymra er om det. Ni behöver i varje fall inte följa byggnormerna, det skulle vara om försäkringsbolag har invändningar. Jag har sett många exempel på köksinredningar som är som du beskriver. Vi kommer att sätta in ett konvektorelement för att motverka kondens.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.