Och kylskåpet kan inte få plats bakom nya väggen enl hejdukt.igs plan?

Sen gillar jag raka hörn, så röstar inte på spisen i hörnet.
 
moix skrev:
Och kylskåpet kan inte få plats bakom nya väggen enl hejdukt.igs plan?

Sen gillar jag raka hörn, så röstar inte på spisen i hörnet.

Nej utrymmet är 30 brett
 
Hur blir det om man placerar fläkten i hörnet, går det?
 
Ja, om du bygger en vägg hela vägen ner bakom hörnlösningen eller bygger ner en vägg i samma höjd där fläkten slutar (ca 60-65 cm över hällen) så kan du sätta en vanlig fläkt på den väggen. Annars är det frihängande fläkt som gäller, oftast dyrare och färre att välja på.

Jag vet att någon här på forum lade upp pedagogiska bilder på ett sån't bygge men kommer inte ihåg var.
 
Var på ikea, lite ändringar

a43200912382735f5.jpg


Kylskåp ska självklart vara rostfritt (finns inte i programmet). + ingen ikea blandare

reservation för fläkten (frihängande på bild)


Ytterligare synpunkter (beställning snart)


MVH
 
veasel skrev:
Jag vet att någon här på forum lade upp pedagogiska bilder på ett sån't bygge men kommer inte ihåg var.
Här finns lite bilder på regling och sånt från en annan medlem: http://www.pixbox.se/alb_show_id62549_page5.html
 
Christer_123 skrev:
Ytterligare synpunkter (beställning snart)MVH
Under diskbänken skulle nog jag ha valt en hel lucka istället för två 30 cm breda. Det ser lite mer symetriskt ut tillsammans med alla andra bänkskåp.

Ikea har ett diskbänksskåp med lådor och stor lådfront, som jag tycker är fiffigare än vanlig dörr. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S49846012
 
ser mycket bättre ut efter din idee med lådor, hur blir dragnigen av vatten+lås i denna modul.
 
Ska man satsa på inbyggnadsmikro för att spara på bänkyta?
Placering av den?

c072009102117660d.jpg
 
Blir att göra enligt Farzans förslag.

1a6200963225Pc15b.jpg

MVH
 
Redigerat:
Har du beställt en liten rund ho? Jag hade gått på en större lösning om man har den som enda i köket, en rund ho är inte särskilt praktiskt, i synnerhet inte om man har träbänkskiva. Men visst, det är rätt snyggt :)
 
Nej, har inte beställt rund ho, Har aldrig haft en rund ho så tycker du att man gör bäst i att välja en annan så blir det nog så. :)
 
Så här blev slutresultatet:

Före: (lite riv)

a6120091033593a2f.jpg

Efter:

d412009103524c40f.jpg

39120091036112a9a.jpg

ed120091036515fb0.jpg
 
Det blev ju riktigt snyggt.....jag ska själv till att byta kök snart, vad hamnade totala kostanden på?
 
Tack så mycket, runt 65-70tusen gick det på allt inkluderat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.