Vad säger ni om det? Vi kan inte bestämma oss...
 
Brukar ni baka eller är det skogaholm för hela slanten... det där kan ju ingen annan avgöra
 
Jag menar ju SPIS med en eller två ugnar!! Haha, ingen superkock här inte!!
 
:) Jaha men om du inte är mästerkock, vad ska du då ha alla ugnarna till?
 
Nä det är just det som är frågan...man kanske inte ska ha det. Jag tänker främst på när man ska värma små rätter och inte vill använda micron, att det då räcker med den lilla ugnen. Men det kanske inte lönar sig ändå, värma upp en stor ugn vs en liten ugn, det kanske inte blir någon större skillnad...
 
Nä det där låter faktiskt lite fånigt... så kul är det inte att göra rent ugnar heller, men om du nu ska ha 2 ugnar så får du fasen fixa gott käk oxå
 
Tror jag ska fixa gott käk med bara en ugn faktiskt. Nu har jag pratat med min kära svärmor som har två ugnar. Men oj, det kommer dröja länge innan vi lagar mat på det viset som de gör...
 
Vi har två ugnar...En liten snabbuppvärmd överst och en "vanlig" varmluft under. Den lilla använder vi mest då den är snabb att få varm. Jag håller med det om att det kanske mest är för mästerkockar och rengöring av ugnar är ju inget kul ( men nuförtiden är de ju ganska självrengörande ). Ändå skulle det vara svårt att nu vara utan de två...
 
Mmmm. Men nu har vi bestämt oss för en varmluftsugn.
 
Bestämt?
Vänta bara till Sweli har snackat på dig en gasspis... ;D
 
Vi har en med två ugnar. En liten och en större. Skulle inte vilja byta till något annat. Den lilla är suverän för gratänger m.m. Den större används då man gör något som behöver annan temperatur / större plats.
 
Vi har gått lite längre ;D
Vi har beställd en dubbelugn en 60+40 och sen istället för bara mirco har vi beställt Bosch Macro Ugn. Som är både micro och ugn. Då har vi täckt alla behov ;D ;D
 
Vi tänkte ha en ilve gasspis med dubbla ugnar.
Har idag varmluftugn i högskåp och den är på tok för liten, vad som är bra är att den har ugnsdelare så man behöver bara värma upp halva ugnen när man bara har lite i. ;)
 
Bor nu i en lägenhet med bara en ugn och tycker att det är riktigt träligt. Själv så kommer jag att ha en enklare ugn samt en med varmluft och ångfunktion i den kommande villan. Fler ugnar åt folket helt enkelt!
 
Va 17 gör ni i alla ugnar egentligen?? :surprised:

Vi har en och det är egentligen ytterst sällan den är igång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.