Tack för uppskattning och uppmuntran!

Äntligen har klinkersättningen kommit igång på allvar:

DSC04598-2.jpg
DSC04599-3.jpg
DSC04600-3.jpg
DSC04595-1.jpg

Jag tror att jag kommer att bli nöjd. Några detaljer har jag missat, men överlag verkar det bli bra.

Min reaktion på smidet följer samma mönster, överlag nöjd men kommer nog att ändra någon detalj:

DSC04626-1.jpg
DSC04589-1.jpg
 
Spännande tråd att följa! Vilket jobb! :)
 
Me like :) Ser fram emot fler bilder framöver!
 
Tackar!

Det börjar ta sig:

DSC04617-2.jpg
DSC04601-3.jpg
DSC04603-3.jpg
DSC04604-3.jpg

Räcket färdigsvetsat, men det är en del slipning och borrning mm kvar innan galvning, så här ser det ut:

DSC04632-1.jpg

...nu ska det få rosta bort lite valshud under veckan.

Igår blev även klinkringen klar, återstår fogning på måndag:

DSC04637.jpg
DSC04639.jpg

Fler bilder i högre upplösning på http://crib.bmp-auto.se/
 
C
Viiidrigt snyggt! Du kommer och gör vårat sen när du är klar eller?
 
cheetah1 skrev:
Viiidrigt snyggt! Du kommer och gör vårat sen när du är klar eller?
Tackar, men för att förtydliga så lejer jag för det mesta, men utformning och smide är mina egna bäbisar.

Nu börjar det närma sig:

DSC04696.jpg
DSC04697.jpg
DSC04690.jpg
DSC04692.jpg
DSC04653.jpg

Mer på: http://crib.bmp-auto.se/
 
Det har gått litegrann i stå pga den lata smeden/finsnickaren (han påstår att han har mycket att göra, men jag tror han ljuger... ;) )

Ett par tvålkoppar/dörrstopp i brutaldesign:
DSC04716.jpg

Tvättstället felmonterat 7 cm för högt och lite snett:
DSC04718.jpg
...är rätt nöjd med hur det blev med köksblandaren, dock. Har aldrig förstått vitsen med de låga handfatsblandarna, faktiskt.

Lite nyare miljöbilder med lite "piff & puff" på plats:
DSC04719.jpg
DSC04721.jpg

...men det är inte riktigt klart än. Räcken, duschväggar, gardiner mm återstår.
 
Mycket snyggt! Lycka till med resten och skynda dig med att post'a nya bilder, vi är nyfikna! :)
 
C
Uuh vad snyggt det blir! :D

Edit: Hur har ni förresten tänkt göra vid duscharna, ska ni ha nån form av dörr eller draperi där, eller vad är tanken?
 
cheetah1 skrev:
Uuh vad snyggt det blir! :D

Edit: Hur har ni förresten tänkt göra vid duscharna, ska ni ha nån form av dörr eller draperi där, eller vad är tanken?
Tack för berömmet!

Det var tänkt en "port" i lärk fäst i väggen, men efter mer än lovligt velande lutar det åt en flytt- och vikbar skärmvägg på möbelhjul.

Det var t o m två portblad tänkt från början. Efter att ha bruxat badrummet ett tag så ifrågasattes behovet av att stänga om sig hermetiskt.

Inte helt klart ännu, men smått på gång:

P6070344.jpg

P6070345.jpg

P6070347.jpg
 
Redigerat:
Gillar det skarpt, fortsätt ! :)
 
Tja, vi renoverar ett badrum på tre kvadrat, vad säger man, jag är inte avundsjuk på arbetstimmarna iaf ;)

Snyggt tema!
 
K_arlstrom skrev:
Gillar det skarpt, fortsätt ! :)
Jodå, vafan, vad har jag för val? ;-)

Apprentice skrev:
Tja, vi renoverar ett badrum på tre kvadrat, vad säger man, jag är inte avundsjuk på arbetstimmarna iaf ;)

Snyggt tema!
Ett helt hus i Hedesunda har det kostat! Men det var det värt... Bara att duscha är smått en upplevelse.

Angående ekonomi: Belåningsgraden är väl sådär efter dessa åtgärder, men vi kommer att klara även 15% realränta innan vi behöver flytta. Men då är det nudelsoppa-varning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.