Arkitektritning över en våningsplanslösning med sovrum, korridor, WC och trapp till källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag håller med om att det blir lite korridorskänsla oavsett lösning. Här ovan syns ett förslag vi fick ifrån en konstruktör som varit hemma, fotat, funderat och klurat lite.
Här har han dock utgått från att man gör en gång ner till källaren och inte från min tanke med att lämna källartrappan orörd.

Man bryter ju av lite om man gör groventré och tvättstuga "mitt i" raden av sovrum samtidigt begränsar man nyttan av just det där med att bygga över delen med källartrappan om man inte anvädner ytan även till groventré.

Jag gillar att du har ritat in en del som inte prompt måste vara enligt de tankar jag själv gått i - all input är oerhört uppskattad. Kul idé om att släppa upp källartrappan inne, i anslutning ha en trappa till övervåning och ändå nyttja biytan som skapades!
Tyvärr är min fru inte alls lagd åt hållet att visualisera något med hjälp av en ritning så jag har inte så många att bolla med :)
 
Min sambo är toktrött på mina funderingar och ändringar i utbyggnadsplanerna samtidigt som jag kan vända och vrida på saker i evighet.... :thinking::)
I din senaste planlösning kan jag ändå tycka att korridoren utefter uteplatsen är rätt ok iom de fönster och dörrar som vetter mot uteplatsen.

Slänger med en variant jag skissade på för ett tag sen. Den bygger på dina idéer runt källartrappen och den "kringbyggda utbyggnaden". Några nackdelar är väl korridor, att ett sovrum vetter mot söder och att det är stora ingrepp i befintlig utbyggnad. Fördelen jag kan se är matplats mot uteplats och samlade våtrumsdelar i utbyggnad.
 
  • 3D-skiss av husplan med korridor, rum layout, källartrappa och matplats nära uteplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-skiss av ett hus med planlösning som inkluderar korridor längs uteplats och våtrumsdelar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ytterligare en variant med samma yttre.
 
  • Ritning över en bostadsplanlösning med etiketterade rum såsom kök, vardagsrum och sovrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.