En motorstark o mobil PTS10.
315gbp... pts kan man ju få för 300eur...
 
Köpte en Ryobi bordssåg i går på XL. Ej heltigenom samma kvalitetskänsla som dyrare maskiner.
Linjalen är tejpad med tveksam kvalitet och gerning är lite sladdrig. Men smidigt stativ med hjul är ett plus och en stark motor. Sedan har jag inte hittat något motorskydd, vilket bör finnas på en bordssåg. Förmodligen ändå OK för pengarna. :rolleyes:
 
Gardstig skrev:
Köpte en Ryobi bordssåg i går på XL. Ej heltigenom samma kvalitetskänsla som dyrare maskiner.
Linjalen är tejpad med tveksam kvalitet och gerning är lite sladdrig. Men smidigt stativ med hjul är ett plus och en stark motor. Sedan har jag inte hittat något motorskydd, vilket bör finnas på en bordssåg. Förmodligen ändå OK för pengarna. :rolleyes:
Hur mycket fick du betala?
 
Gardstig skrev:
Köpte en Ryobi bordssåg i går på XL. Ej heltigenom samma kvalitetskänsla som dyrare maskiner.
Linjalen är tejpad med tveksam kvalitet och gerning är lite sladdrig. Men smidigt stativ med hjul är ett plus och en stark motor. Sedan har jag inte hittat något motorskydd, vilket bör finnas på en bordssåg. Förmodligen ändå OK för pengarna. :rolleyes:
Anhållet som löper i spåret är helt kass på GTS10 oxå.... (förmodar att det var det du menade med gerning)
 
verktygsgurun skrev:
Anhållet som löper i spåret är helt kass på GTS10 oxå.... (förmodar att det var det du menade med gerning)
Så är tyvärr fallet med elu/dw 744 också.

Genom sin dragsågsfunktion har dock Festool CS70, CS50 och basis+cms modulerna inte det problemet.
 
Daniel_N skrev:
Så är tyvärr fallet med elu/dw 744 också.

Genom sin dragsågsfunktion har dock Festool CS70, CS50 och basis+cms modulerna inte det problemet.
Justerbordet är också rätt stabilt.

--- Mats ---
 
Bossekaka skrev:
Hittades en kort review av Ryobi ETS-1825, dock ingen jämförelse mot andra sågar. :S

[länk]
När jag var på Bauhaus i Svågertorp igår passade jag på att titta till denna...... vet inte men jag tycker den känns lite dyr tror det var 4900 dom skulle ha. Intill står en PTS10 som jag upplevde som mer välbyggd. Dock är Ryobin både starkare o tyngre.

Om det är som för mig att mobiliteten är viktig så är ju inte PTS optimal, GTS10 med GTA60 stativet från UK/DE för kanske 7500 känns som ett bättre köp faktiskt .... undrar om GTA60 och PTS10 lirar ihop...någon som vet??)

Själv har jag inget behov av finlireriet, jag behöver en såg som jag kan klyva brädor med när jag snickrar ute då-o-då.

Kanske slutar med en begagnad CS70 :p... eller kanske en Scheppach/Woodstar för 2500 som jag med gott samvete bara kan rulla in i ett skjul när jag inte behöver den. Tror inte jag vill ha en finare såg stående i ett dragigt skjul året runt.

Grubbel grubbel grubbel...

Får klyva vidare med sänksåg o skena tills jag bestämt mig
 
Ryobisågen kostade 4995 i Oskarshamn på XL. Med gerningen menade jag när du ställer sågen i vinkel, den känns inte gedigen. Dock är anhållet OK jämfört med andra billiga jag kollat in.
 
Jag har köpt Ryobi sågen efter rekomendation av kompisar som har snickarfirma. Dom hade kört sönder 2 st blå bosch (den jag först tänkte köpa då jag är blå-bosch-fan) Tydligen brände motorn. Sen köpte dom en Ryobisåg som dom är riktigt nöjda med. den bara tuggar och går säger dom. Jag är också riktigt nöjd med den. Så i min bekantskapskrets är det 4 personer (2 "proffs" och 2 "Hobbyanvändare") som har köpt och jag har inte hört något dåligt om den än.
 
Min granne har köpt en och haft den till ett altanbygge. Han är mycket nöjd med den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.