Har du inte jättebråttom och är lite intresserad av att mecka själv så finns det reparations handbok att köpa till mindre motorer.
 
Kan vara så att ditt tändstift har felaktigt värmetal, vad står det på dem?
Kan också vara så att förgasaren flödar över och den dör pga för mycket bensin.
Går det att skruva loss koppen och titta eller är det en sån där plastförgasare?
 
Du skulle kunna ha en igensatt tankventilation så att bränsletillförseln inte fungerar som den ska när du kört ett tag.
 
Tack för ert engagemang! Micro : intresse finns men inte tid.. Andy: det är klippo original reservdel så det borde vara ok - är dock på jobbet så kan inte kolla texten. Alfredo : det har jag inte kollat, var sitter ventilationen?
Jag har pratat med en verkstad och jag tar in den imorgon bitti om jag inte får ordning på den ikväll..
 
marko_b skrev:
Alfredo : det har jag inte kollat, var sitter ventilationen?
Vet inte säkert men gissar på "några hål" i tanklocket. Du kan ju köra den ett tag med locket lite uppskruvat. Stannar den även då är det nog inte tankventilation som är problemet.
 
Efter total genomgång så visade sig felet vara tändspolen. Nu går den som det ska igen.
 
  • Gilla
Wilesco
  • Laddar…
Har lite problem med min Klippo Champion nu, efter kanske 25-30 minuter börjar den kännas vag och går ner i varv för att stanna, sen efter ett par drag startar den igen och går?
Olja alltid bytt, nytt luftfilter, rengjort tändstift och alltid Aspenbensin.
Den är ca 10 år gammal och har B&S.

Nästa steg?
 
Bytte till nytt tändstift men samma sak fortfarande, tror att jag lägger ner denna nu då jag inte tycker det är värt att lägga mer pengar på den utan köper nog en ny.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.