Bor 8161 Km från min klippare, så det har aldrig varit aktuellt att åka och justera eller "fånga in klipparen". Nu har den kört runt i 2,5 månader sedan installationen utan att fastna eller rymma, och är kanonnöjd. Och speciellt som jag har två smala (en 50 cm, en 65cm) gångar som den skall igenom för att kunna klippa hela gräsmattan.

Ja, det är en HQ 430X, kvalité kostar men besparar en massa svordomar och irritation. Köpte till Automover Connect, så känns bra att kunna ha kontroll om allt står rätt till. Så rekommenderar starkt en HQ.

1d.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Just är den ute och klipper.



Upprepar igen, kvalité lönar sig! Och kvalité är jag inte van vid i det landet jag bor i. ;)
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Det är ju så det ska vara. Min Husqvarna strulade lite i början men det löstes med en mjukvara uppdatering. Den gick och parkerade sig lite till och från utan anledning. Höll på att bli galen på eländet och tänkte lämna tillbaka den. Hela meningen med en robot är ju att man inte ska behöva hålla på att passa på den till och från hela sommaren. Då blir det enklare att klippa manuellt. Men sen den fixades i början på förra sommaren har den gått klockrent utan onödig handpåläggning. Ångrar inte en sekund mitt val och prislappen är hög men produkten är ändå väldigt prisvärd. Håller den i många år så behöver inte den totala kostnaden blir högre än någon annan billigare klippare. Snarare tvärt om.
 
  • Gilla
stjp8729
  • Laddar…
Lär bli billagare och enklare att låta grannen eller grannens ungar klippa gräset mot betalning. Snacka om i-landsproblem! Tänk om förrförra generation skulle se oss gulla med robotgräsklipparna...
 
Jonatan79 skrev:
Lär bli billagare och enklare att låta grannen eller grannens ungar klippa gräset mot betalning. Snacka om i-landsproblem! Tänk om förrförra generation skulle se oss gulla med robotgräsklipparna...
Det kanske men gräsmattan blir inte lika fin och så måste man ändå hålla med vanlig gräsklippare och bensin till den.
 
G
Otsef skrev:
Om du kollar vad det finns för trådar på bygg hemma så har det åtminstonde gett mig ledtråden att inte skaffa worx.
Kan det månne bero på att Worx står för en stor del av sålda klippare pga priset? Snålt folk brukar dessutom vara mer gnälliga :D
 
  • Gilla
stjp8729
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.