R rävlyan skrev:
Vart något fel med svaret

Skräm inte upp TS vi avvaktar vad som finns;);)
Har skruvat bort locket.

Öppet eluttag med en inkommande och en utgående kabel, väggmonterat, märkt KTV-8.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är uttaget med en in- och en utkabel.
Öppet vägguttag med en inkommande och en utgående kabel för KTV-8.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är det sista uttaget med bara en inkabel.

Är detta tillräckligt för att säga vad jag kan göra?
 
Och rävlyan, du ska kanske inte påstå att det inte är nått problem innan i vet hur det äg gjort i just det huset, och lika väl som det kan gå bra att ta bort ett tv uttag så kan det vålla problem för någon granne.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
F flar skrev:
Har skruvat bort locket.

[bild]
Här är uttaget med en in- och en utkabel.
[bild]
Här är det sista uttaget med bara en inkabel.

Är detta tillräckligt för att säga vad jag kan göra?
Vet att foto på baksidan efterfrågades också men såg bara ut så här.
Baksidan av en elinstallation med en öppen eldosa där kablar och en röranslutning syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bägge uttagen verkar vara samma sort, med utgångsdämpningen 8dB.
Under mittlocket på sista uttaget så ska det sitta ett slutmotstånd, det kan du skruva loss och sätta dit i ditt andra uttag istället för utgående kabeln, den operationen bör inte ge några störningar hos grannarna.

Det är sen när du ska ha dit antennkabeln igen som det kan bli trixigt.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Bägge uttagen verkar vara samma sort, med utgångsdämpningen 8dB.
Under mittlocket på sista uttaget så ska det sitta ett slutmotstånd, det kan du skruva loss och sätta dit i ditt andra uttag istället för utgående kabeln, den operationen bör inte ge några störningar hos grannarna.

Det är sen när du ska ha dit antennkabeln igen som det kan bli trixigt.
Tack Demmpa!

Bara för att bekräfta att jag fattar rätt. Jag skruvar upp den delen som jag har ringat in på bilden nedan? Är det mittlocket? Så jag behöver inte montera isär uttagen något mer än jag har gjort nu?

Del av en vägguttag med en komponent inringad för att identifiera om den ska skruvas upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
Flar du har ett PM man svarar genom att trycka på ditt märke F uppi det högra hörnet
 
R rävlyan skrev:
Vart något fel med svaret
Du skrev ditt inlägg mellan ”Quote”-arna, så om man expanderar citatet så syns din text.

R rävlyan skrev:
Skräm inte upp TS vi avvaktar vad som finns;);)
Rena tv-signalen är normalt inte känslig med datasignalen är känslig för störningar.

När jag jobbade med utbyte av antennuttagen så var vi tvugna att halvera vissa slingor för att det skulle fungera.

På några ställen blev vi tvugna att byta antennkablar för att det skulle bli bra värden.

Edit:
Det räcker med att en enda liten tråd från skärmen ligger mot mittledaren för att mätvärdena ska bli dåliga, vi mätte in alla uttag, fick göra om några uttag pga att skärmen låg mot mittledaren.
 
Redigerat:
R rävlyan skrev:
Flar du har ett PM man svarar genom att trycka på ditt märke F uppi det högra hörnet
Varför köra PM?
 
För att han tydligen inte tål kritik.
 
F flar skrev:
Tack Demmpa!

Bara för att bekräfta att jag fattar rätt. Jag skruvar upp den delen som jag har ringat in på bilden nedan? Är det mittlocket? Så jag behöver inte montera isär uttagen något mer än jag har gjort nu?

[bild]
Ja, du lossar skruven i det inringade locket, sedan viker du upp locket och lossar vänstra skruven för att ta loss slutmotståndet/utgående antennkabel.
 
R
F flar skrev:
Tack Demmpa!

Bara för att bekräfta att jag fattar rätt. Jag skruvar upp den delen som jag har ringat in på bilden nedan? Är det mittlocket? Så jag behöver inte montera isär uttagen något mer än jag har gjort nu?

[bild]
Du skruvar upp det locket under där som du ringat så sitter det en skruv som håller kabeln , lätta på den och ta bort kabeln , gör på samma sätt med det andra uttaget och ta bort kabeln med pil ner , sen är det klart
 
Demmpa Demmpa skrev:
Ja, du lossar skruven i det inringade locket, sedan viker du upp locket och lossar vänstra skruven för att ta loss slutmotståndet/utgående antennkabel.
Så:
1. Få loss slutmotståndet från mitt sista uttag, dvs det med bara en antennsladd in.
2. Ta loss antennsladd ut från mitt första uttag, dvs det med både en antennsladd in och ut.
3. Ersätt den borttagna antennsladden från mitt första uttag med slutmotståndet från mitt andra uttag.
4. Klart

Rätt?
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
R
useless useless skrev:
För att han tydligen inte tål kritik.
Det gör jag visst det , jag vet vad man gör i Tvsammanhang
 
R
F flar skrev:
Så:
1. Få loss slutmotståndet från mitt sista uttag, dvs det med bara en antennsladd in.
2. Ta loss antennsladd ut från mitt första uttag, dvs det med både en antennsladd in och ut.
3. Ersätt den borttagna antennsladden från mitt första uttag med slutmotståndet från mitt andra uttag.
4. Klart

Rätt?
Absolut rätt
 
F flar skrev:
Så:
1. Få loss slutmotståndet från mitt sista uttag, dvs det med bara en antennsladd in.
2. Ta loss antennsladd ut från mitt första uttag, dvs det med både en antennsladd in och ut.
3. Ersätt den borttagna antennsladden från mitt första uttag med slutmotståndet från mitt andra uttag.
4. Klart

Rätt?
Helt rätt uppfattat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.