G gbang skrev:
Är på jakt efter oktagon-klinkers till en liten WC med dusch (ca 1.1x1.3m).

Bauhaus klinkers på ark skulle kosta mig cirka 1,000 kronor (20 ark):
[länk]

Byggfabrikens premiumvariant skulle kosta mig 3,600 kr (2 paket):
[länk]

Är det troligt med en väsentlig skillnad i kvalitet mellan dessa alternativ? Är jag bara dumsnål om jag sparar in 2600 kronor på golv som ska ligga i många år, vad säger ni?
Vi har byggfabrikens klinker på golvet i tre olika våtrum. Det äldsta av dessa är ca 15 år och det ser fortfarande ut som nytt, trots att vi slarvat med impregneringen, så jag vet vad jag skulle välja.
 
Mina päron har den klinkern från bauhaus i två badrum och jag har klinker från byggfabriken i mitt 8m2 badrum. Rött och vitt lagt på diagonalen. Alla dagar i veckan skulle jag välja det från byggfabriken! Sjukt skön känsla i de oglaserade! De vita blir lätt lite dassiga (med tre småbarn), men en svabb med linoljesåpa så är de som nya!
 
S swirve skrev:
Mina päron har den klinkern från bauhaus i två badrum och jag har klinker från byggfabriken i mitt 8m2 badrum. Rött och vitt lagt på diagonalen. Alla dagar i veckan skulle jag välja det från byggfabriken! Sjukt skön känsla i de oglaserade! De vita blir lätt lite dassiga (med tre småbarn), men en svabb med linoljesåpa så är de som nya!
Hur tar du bort fläckar? Jag har Byggfabriken i mitt kök, rött/vitt. Har många fläckar som jag inte får bort. Gjorde som man skulle med linoljesåpa o använder alltid det som rengöringsmedel.
 
A
Är det Winckelmann som Byggfabriken har?

Har iaf Winckelmann och dom krängde på oss en flaska med någon impregnering. Lätt att rengöra. Däremot valde vi ljus fog vilket var dumt för den blev sunkig direkt.
 
yoloboi skrev:
Är det Winckelmann som Byggfabriken har?

Har iaf Winckelmann och dom krängde på oss en flaska med någon impregnering. Lätt att rengöra. Däremot valde vi ljus fog vilket var dumt för den blev sunkig direkt.
Nej tror inte det. De rekommenderar inte linoljesåpa som Byggfabriken gör. Winckelmann är en granitkeramik. Låter lättare jobba med impregnering. Men skall testa toalett rengöringsmedel som rek i annan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.