Vuxna hudar vill INTE pissa inne, det är ett beteende dom har fått genom vanskötsel.
Så lös problemet med hunden och det är inga problem med golvet.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Nu handlade ju den här tråden inte om hunduppfostran, eller har jag missat något? :x
En hund är väl inte vanskött bara för att den inte är rumsren. Det är ändå att dra saken för långt.

Hade jag varit i er sits så hade jag nog inte vågat chansa på klinker även om jag tror att ev. lukt skulle försvinna om man fogade om.
 
fia_mstd skrev:
...Finns det vettiga våtrumsmattor som inte ger känsla av offentliga toaletter?...
Nu minns jag inte hur golvet ser ut i en "offentlig" toalett, men jag och många andra har våtrumsgolv i vinyl, utan att få associationer till offentlig toalett och pi****de på golvet.
Det finns massor av färger och mönster att välja mellan.

Men jag instämmer med Elmont: Hunden skall ju inte göra sina behov inomhus.
Det är väl bara hästar som är så korkade så man inte kan få dem rumsrena?
 
elmont skrev:
Vuxna hudar vill INTE pissa inne, det är ett beteende dom har fått genom vanskötsel.
Så lös problemet med hunden och det är inga problem med golvet.
Va f-n! (ursäkta språket men vad är det för idioti som hela tiden ska komma om vanskötsel, etc. så fort det handlar om problem med djur).

Vår hund var fjorton år när han blev INKONTINENT. Det är en SJUKDOM och drabbar även mänskor om du inte visste det. Han släppte små skvättar här och var och ibland på natten läckte det ut rejält. Vi fick hjälp av veterinär och han fick medicin som hjälpte mot det värsta men någon gång lite nu och då hände det ändå att det kom en skvätt.
Självklart ville han inte kissa inne men oftast märkte han inte ens att det läckte, hur i hela friden kan det då handla om vanvård?

Skärp dig och ta en funderare innan du skriver!
 
  • Gilla
Pirzki och 2 till
  • Laddar…
Lovar att varken våra vovvar eller katter är det.minsta misskötta. Det är bara det att en av hundarna ibland vill kissa bredvid kattlådan och dessutom gärna rullar sig i bajs. Bägge beteendena är naturliga och vi försöker att inte ge det uppmärksammhet. Hon kan kissa efter 45min promenad så ska vi gå ut mer får vi bosätta oss utomhus. Så jag lovar - humdarna mår bra!

Så till golvet. Hittade golv med teakmönster - såg jättebra ut! Ska kolla närmare på dessa. Tack för hjälp!!
 
Anders07, bara därför att du har haft en hund som fått bli lite för gammal betyder inte att alla hundar som gör sina behov inne har någon sjukdom. Jag har i mitt yrkesverksamma liv "besökt" oräkneliga hem där folk som jobbar heltid lämnat sina hundar inne hela dagarna. Förvånansvärt många har lagt tidningspapper på golven i förhoppning om att hundarna ska göra sina behov på dom, vissa i hela lägenheten och vissa bara på toaletten. Alla hunddjur undviker av naturen att förorena i närheten av sin "bostadsplats" för att inte genom lukt locka dit andra rovdjur. En tik tex. äter upp valparnas spillning just pga av det faktum. Och att hundar rullar sig i allt möjligt har ett direkt samband, dom vill dölja sin egen lukt med en främmande. OCH har man en hund som är så sjuk att den inte klarar att leva ett "värdigt" hundliv så tar man helt enkelt bort hunden, om man har något som helst medlidande för djuret. Tycker man mest synd om sig själv förstår jag att man kan fortsätta att plåga det stackars djuret.
 
Tack hundpsykologen för din hjälp,
On topic: En plastmatta är ju mer lättskött än klinker och dom kan ju faktiskt va snygg, hoppas ni hittar en som passar:)
 
Urin kan vara rätt starkt. Kolla med ev mattillverkare så inte urin kan missfärga mattan.
 
elmont skrev:
Anders07, bara därför att du har haft en hund som fått bli lite för gammal betyder inte att alla hundar som gör sina behov inne har någon sjukdom.
Men det är en jäkla skillnad mot att kategoriskt påstå att hundar som pinkar inne gör det på grund av vanvård! Så som du gjorde i ett tidigare inlägg. Jag känner för närvarande till en jycke som till synes helt omotiverat börjat pinka inne emellanåt. Hunden är i övrigt helt frisk och matte och husse är båda mycket erfarna hundägare som båda hållit på med bruks och hunden i fråga är definitivt inte vanvårdad.
 
Det som irriterar mig lite är att i stället för att söka hjälp för "problemet" (och hjälp finns att få) så försöker man minimera följderna.
 
Det finns epoxifog som är tät. Till och med biltema har det.

Foga med det så är problemet löst.

I övrigr utgår jag ifrån att hunden får den utgång och motion den behöver samt att en veterinär kollat att vovven inte har några särskilda medicinska problem med pinkeriet. ;)
 
  • Gilla
Halcyon
  • Laddar…
För alla de som tydligen redan glömt frågorna så är dom:

1. Finns det vattentäta fogar så att det inte börjar lukta om det kommer urin på klinkersgolvet/i fogarna?
2. Finns det vettiga våtrumsmattor som inte ger känsla av offentliga toaletter?
 
Svaret på dom frågorna har väl redan givits. Om inte, så kan jag i alla fall svara på en av frågorna för det finns mycket bra våtrumsmattor i många olika mönster och kulörer.
 
Halcyon skrev:
För alla de som tydligen redan glömt frågorna så är dom:

1. Finns det vattentäta fogar så att det inte börjar lukta om det kommer urin på klinkersgolvet/i fogarna?
2. Finns det vettiga våtrumsmattor som inte ger känsla av offentliga toaletter?
1. Har jag redan gett det ultimata svaret på ;)
2. Ja, det gör det. Hur mycket som helst ;) kolla hos några välsorterade mattbutiker.
 
Halcyon skrev:
...
För alla de som tydligen redan glömt frågorna så är dom:

1. Finns det vattentäta fogar så att det inte börjar lukta om det kommer urin på klinkersgolvet/i fogarna?
2. Finns det vettiga våtrumsmattor som inte ger känsla av offentliga toaletter?
Läste du inte t.ex. inlägg #18?

Du måste själv tala om hur det ser ut på de offentliga toaletter du brukar besöka.
Jag, och troligen många andra, vet inte det.
I stället har du fått upplysningen att det finns hur mycket som helst att välja mellan.

Men om du inte vill eller kan välja själv skall jag göra det åt dig.
Var så god :)
badrumsgolv.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.forbo-flooring.se/Konsumenter/Produkter/Våtrum/Våtrumsgolv-Aqualon/

En matta är säkert det bättre alternativet när det finns risk att det blir allvarliga föroreningar.
Det är mycket enklare och billigare att byta en plastmatta än att byta ett klinkergolv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.