Lägg upp bild på golvet så vi kan se hur "gropigt" det är. Går ju att lokalt spackla på de gropigaste ställen och sen grunda och måla på två lager av bra färg. Mycket enklare och billigare än klinker.
 
Jonatan79 skrev:
Lägg upp bild på golvet så vi kan se hur "gropigt" det är. Går ju att lokalt spackla på de gropigaste ställen och sen grunda och måla på två lager av bra färg. Mycket enklare och billigare än klinker.
Det e lixom småhål,inte stora gropar så. Vi vill ha det relativt slätt för att det ska vara lättare att hålla rent.
Det är det han försökt göra. Tanken var att hälla ut lite och dra ut det så det blev lite slätare,men det blev väldigt randigt.
Nu provade han någon annan sort tror jag, jag har inte ens tittat för han säger det blev för jäkligt.
Jag gissar på att det är fel saker han fått rekommenderat.
Färg är köpt på riktig färgaffär och den andas. Behöver inte grundas ska räcka med två lager.
Har ni tips på vad som kan användas på golvet?
Vill inte flyta hela!
 
Slipa och spackla lite mer, lägg på tunna lager åt gången så kommer det bli tillräckligt bra. Ha inte så höga krav på ett sådant ställe, det viktigaste är att det blir fräscht och fint. Med nya lager färg kommer det bli enkelt att hålla rent också.
 
Tror ni det blir glashalt med målat golv?
Min nya oro hahaha
 
Nej, åk till färghandeln och be om råd.
 
S
Nallis skrev:
Jag förstår inte vad du menar med att vattnet rinner under klinkern?

Bara målat halva golvet och ett lager.
vattnet rinner på plattorna och på tätskiktet. plattor är inte 100% vatten täta och fogen är inte vatten tät
 
Som sagt om du har ett klinkersgolv så finns det vatten även under plattorna. Så brunnen skall under inga omständigheter höjas. Det är viktigt att det vatten som tränger ner under plattorna kan komma fram till brunnen och rinna ned.

I ett badrum lägger man brunnen exakt i höjd med underlaget för klinkerplattorna. Där har man iofs. ett tätskikt som hindrar vattnet att tränga ned i undrrlaget, det håller sig precis uner plattorna, och rinner ned i golvbrunnen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.