Jag blåser liv i min egen tråd. Nu behöver jag återigen samma typ av golv. Men nu verkar det vara svårt att hitta sådana billiga fanergolv med låg bygghöjd. Är det någon som har tips?
 
BirgitS
Allt som innehåller trä har gått upp mycket i pris sen 2018, särskilt det senaste 1,5 året, och det har väl gjort att allt fler väljer laminat- eller vinylgolv om de vill ha något billigt, vilket nog har lett till att marknaden för billiga fanergolv har försvunnit.
 
Ja, det verkar banne mig som att man får gå upp på ca 350-400 SEK/kvadratmeter. Och acceptera en högre bygghöjd. Ca 14mm. Är det någon som har tips om snyggt golv i den prisklassen, som också är enkelt att lägga. Gärna en "långkörare" så det är enkelt att komplettera framöver. Vad har bauhaus, byggmax och krauta att komma med?
 
BirgitS
Fanérgolv från Kährs och Tarkett verkar då finnas fortfarande men det är ju inte billigt.

Det går mode i alla trägolv så det växlar mellan blank lack, mattlack, hårdvaxoljat, extra ljust, extra mörkt, naturlig träfärg. Men 3-stavs mattlackad ek är nog ett ganska säkert kort.
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
Golven på rusta verkar bara vara laminatgolv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.