Tja, smaken e som baken och tur e la det!!! ;D
 
Gissa vilket vi föredrar? ;D
minihus2.jpg
 
Tittar man på skapat (penga)värde är nyfunkis ett bättre alternativ. Men spejsa inte ut för mycket utan håll det lagom modernt så blir det både billigt och med ett bestående värde.

mvh
David
 
Falken skrev:
Riktigt snyggt hus hajo!  :D
Tackar! :D
Mitt självklara "råd" är ändå att bygga det hus man vill och som ekonomin tillåter. Det är ju ingen som med säkerhet kan "sia" vad som är bästa investeringen ändå.
 
Helt klart ska du utgå från vad du gillar! Men landskapet runt omkring spelar stor roll. Huset ska kännas som det hör hemma där det står. Det finns många "hybrid" hus som varken är sörgårdsidyll eller funkis. Vi har rita upp ett hus med ambitionen att det ska passa in i svensk landsbyggd men ha :) moderna inslag eftersom jag gillar moderna hus men ett sånt inte skulle passa där vi ska bygga. Tänk inte så mycket på hur det kommer stå sig, du ska ju bo i det nu och här!
/Lina
 
Viktigast är nog trots allt att bygga sitt hus så man trivs i det....
Låter bra om man har gott om pengar och det inte gör något om man förlorar några 100.000. Ser man däremot huset som en av sitt livs viktigaste investeringar bör man ha koll på läget. Vad marknaden efterfrågar bör finnas i bakhuvudet om du blir tvungen att sälja av en eller annan anledning.  Sedan kanske man inte ska dra allt till ytterligheter som jag ofta gör.  ;)
Självklart kan man inte ha veta hur framtiden ser ut, men faktum är att nyfunkis värderas betydligt högre än den nyrustika stilen.

mvh
Krassa David
 
Falken skrev:
Och då bygger man funkis för att det värderas högre idag?! Jag förutsätter att alla som bygger hus planerar att bo i huset i många år framöver och vem vet hur läget ser ut då?
Helt omöjligt att veta, sant. Men nog lutar det åt att Nyfunkis kommer att behålla sitt övertag framför det Nyrustika ett längre tag.

mvh
David
 
Oj då, :surprised: Och vi som planerar att bygga en typ av nyfunkis i Norrbotten - och nu pratar vi riktigt mörka skogar 8)...och forsande älvar....
 
Falken skrev:
Fast det är klart... Det finns säkert folk som köper bilar med högt andrahandsvärde på även fast de egentligen inte gillar bilen. Skulle inte förvåna mig det minsta.  ;)
Jag är en sån tråkig kille. Jag ogillar att förlora på andrahandsvärdet så jag kör en gammal bil från -79.

mvh
David
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.