M
S Saipala skrev:
Man ansluter nödvändigtvis inte en radiator med koppel, vare sig ett eller tvårörs. Kan ju göras traditionellt med knärör och returventil :)
Jag har anslutit radiator med R15 klämringskoppling bara, funkar kanon :)
 
Mässingklämringskoppling och M22 mutter på ett rör, på en ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klämringskopplingar och en M22 mutter ligger bredvid varandra på ett ljust underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ok, här kommer bilderna jag lovade. Det ni ser är de gamla klämringskopplingarna och M22 muttern. Om ni inte förstod det så kommer jag försöka få tag i ny mutter med dess egen kona/klämring i helgen. På söndag kväll ska jag sätta på vattnet så testar vi :D

Ska bli spännande.
Golv med verktyg och byggmaterial, inklusive rör, mutter, klämringskopplingar, och en borr, under pågående installationsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sista bilden visar brottsplatsen:rofl:ska få dit en koppling på ena R15 röret där också.
Men det är lugnt, det är mina svärföräldrar som ska bo här i min gillestuga ett par månader... :thinking::p så ju långsammare jag gör det klart desto bättre... :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
Marcussjogren och 2 till
  • Laddar…
Idag drog jag ihop alla delarna och satte på vattnet. Under de första 4 h nu så verkar allt lira. Inget synligt läckage någonstans och det är värme i elementen(y)

Tack @Henrik Nordlander för den korrekta lösningen, och alla ni andra som kom med input. M22 mutter med tillhörande konade klämring användes istället för förminskningsskiten(y)(y)
 
A
T tobbbias skrev:
Idag drog jag ihop alla delarna och satte på vattnet. Under de första 4 h nu så verkar allt lira. Inget synligt läckage någonstans och det är värme i elementen(y)

Tack @Henrik Nordlander för den korrekta lösningen, och alla ni andra som kom med input. M22 mutter med tillhörande konade klämring användes istället för förminskningsskiten(y)(y)
 
A
T tobbbias skrev:
Idag drog jag ihop alla delarna och satte på vattnet. Under de första 4 h nu så verkar allt lira. Inget synligt läckage någonstans och det är värme i elementen(y)

Tack @Henrik Nordlander för den korrekta lösningen, och alla ni andra som kom med input. M22 mutter med tillhörande konade klämring användes istället för förminskningsskiten(y)(y)
Ingen orsak :)
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.